به گزارش پارس به نقل ازفارس، همزمان با روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به لحظه آغاز سال جدید شور و اشتیاق مردم بیش از پیش خود را نشان می دهد و هر کس به نوعی سعی دارد خود را با این تحول زیبا هماهنگ کند.

اما در میان تمام بازار گرمی هایی که مشاغل مختلف انجام می دهند تا در واپسین روزها بتوانند سود خوبی را ببرند استقبال زنان از آرایشگاه ها باعث شده است تا آنها بهداشت و سلامت مردم را قربانی زیاده خواهی خود کنند و با استفاده از محصولات غیراستاندارد بسیاری از زنان را که به امید زیبا شدن به این آرایشگاه ها مراجعه می کنند با چهره ای متفاوت به استقبال از سال نو می فرستند.

بافت مو، اکستنشن، کاشت مژه و ابرو، طراحی ابرو و به تازگی پرسینگ از جمله اقداماتی است که در سال جاری توسط بانوان مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و هشدارهایی هم که در مورد مضرات بسیاری از این کارها داده می شود نتوانسته است از بازارگرمی این آرایشگاه ها کاهش دهد و همچنان گروه زیادی را می بینیم که زیبایی کوتاه مدت خود را بر سلامت خود ارجح می دانند و آن را قربانی می کنند.

پرسینگ که به تازگی با استقبال زیادی روبرو شده است و در تعدادی از آرایشگاه ها بدون رعایت اصول بهداشتی انجام می شود از جمله کارهایی است که می تواند به عفونت محل منجر شود و در استحمام نیز مشکلات زیادی را ایجاد کند.

آلوده بودن سوزن دستگاه پرس و عدم استفاده از سوزن های یکبار مصرف از جمله مواردی است که می تواند به انتقال بیماری ها در میان مراجعه کنندگان منجر شود.

وقتی به دنبال ریشه ورود این فرهنگ ها به کشور می رویم نمی توانیم از اثرات سوء ماهواره ها و فیلم های ماهواره ای در عادی سازی این فرهنگ غافل شویم و مردم بدون پی بردن به ریشه این فرهنگ ها به استقبال آن می روند و تقلید کورکورانه و رفتن به دنبال زیبایی ظاهری تا شاید بتوانند خود را شبیه به فلان بازیگر فلان فیلم ماهواره ای کنند و در دید و بازدید های ایام عید متفاوت ظاهر شوند جذابیت کاذب استفاده از این کارها را دو چندان کرده است.

الهه صادقی یکی از آرایشگرانی که در این روزها فرصت ندارد که حتی چند دقیقه دست از کار بکشد و به گفت وگو با ما بنشیند در حین کار می گوید: در این روزها اکستنشن علی رغم مضرات زیادی که دارد به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و اکثر دختران از رده سنی ۲۰ سال به بالا تقاضای اکستنشن دارند، کاشت ناخن و پرسینگ نیز به شدت مورد استقبال قرار گرفته است که در این میان کاشت ناخن مضرات کمتری نسبت به بقیه دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در این روزها آرایشگرانی هستند که به منظور جذب مشتری بیشتر قیمت های خود را پایین می آورند غافل از اینکه موادی که استفاده می کنند غالباً از محصولات قاچاق و غیر استاندارد است و می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وقتی به سالن یکی دیگر از آرایشگاه ها وارد می شوم با صفی طولانی برخورد می کنم که تا ساعت ها باید منتظر بنشینند تا نوبتشان شود.

یکی از آرایشگران این آرایشگاه می گوید: این روز ها روزهای پرکاری برای آرایشگران است و معمولا تا شب بدون توقف کار می کنیم و سال گذشته تا لحظات سال تحویل نیز سرکار بودیم.

وی در مورد رواج کاشت ناخن در میان دختران می گوید: در کاشت ناخن، ناخن اصلی فرد تراشیده می شود تا لایه نازکی از آن باقی بماند و سپس ناخن مصنوعی بر روی آن چسبیده می شود.

صادقی می گوید کاشت ناخن نسبت به بقیه کارها عوارض جانبی کمتری دارد اما به مرور زمان ممکن است مواد سازنده ناخن مصنوعی حساسیت ایجاد کند و در بلندمدت عوارضی را ایجاد کند.

اما از آنجا که ناخن مصنوعی عضوی اضافه است که بر روی ناخن طبیعی فرد چسبانده می شود و مانع رسیدن آب به بدن می شود انجام برخی اعمال دینی مانند گرفتن وضو و انجام غسل با مشکل مواجه می شود.

زیبایی دوستی و استقبال از بهار زیبای طبیعت از خصلت های خوبی است که در نزدیکی بهار جلوه ای متفاوت یافته است و امیدواریم آرایشگران که امانتدار زیبایی مردم هستند در این روزها زیبایی و سلامت مردم را قربانی سودجویی های خود نکنند و استقبال مردم و شلوغی این روزها را فرصتی برای استفاده از مواد تاریخ مصرف گذشته، تقلبی و غیراستاندارد ندانند.