به گزارش پارس به نقل از فارس، صبح امروز ششمین جلسه دادگاه متهم ستاد نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

بابک زنجانی امروز و در ادامه دفاعیات خود اظهار داشت: شاید دلیل علنی شدن دادگاه درخواست من و وکیلم از رئیس دادگاه و رئیس قوه قضائیه بود، چرا که دوست داشتم هر کسی هر قضاوتی می‌خواهد در موردم بکند این قضاوت‌ها درنهایت باید جمع‌بندی شود.

وی افزود: چون حساسیت زیاد شده، من هر حرکتی که می‌کنم حاشیه‌ساز می‌شود، مثلاً جلسه قبل، پرونده‌های خود را دسته‌بندی کرده بودم که روی یکی از آنها عنوان محرمانه و غیرقابل قرائت قید شده بود.

بابک زنجانی با بیان اینکه هیچ چیز پنهانی از دادگاه وجود ندارد، گفت: برخی از این مدارک، مصوبات مربوط به بانک من است که آن را از سایر مدارک تفکیک کرده بودم و چون محرمانه بود قرائت نکردم، اما در صورت لزوم تقدیم دادگاه می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه گذشته بر سر اینکه آیا برات‌هایی که من صادر کرده بودم ال‌سی بوده یا نه، بین من و کارشناس اختلاف‌نظر وجود داشت، به همین جهت من از چهار جا من‌جمله آی‌سی‌سی (اتاق بازرگانی بین المللی) و شرکت سوئیست استعلام کردم و مدارکی را برای امروز آورده‌ام.

متهم نفتی با بیان اینکه کارشناس می‌گوید گشایش‌های اعتباری که من انجام داده‌ام ال‌سی بانکی است اما من می‌گفتم برات شرکتی، گفت: براساس استعلاماتی که داشتم، شرکت‌ها مجاز به داشتن خط سوئیفت و استفاده از آن هستند و می‌توانند از این طریق با بانکها یا دیگر شرکت‌ها ارتباط داشته باشند.

وی تأکید کرد: شرکت‌های زیادی در داخل و خارج از کشور وجود دارد که از سوئیفت استفاده می‌کنند مثل شرکت ملی نفت که البته بعد از تحریم، خط سوئیفت به این شرکت قطع شد.

بابک زنجانی با بیان اینکه در خصوص تفاوت برات و ال‌سی باید بگویم هر دو نامه‌ای اعتباری است، گفت:‌ این برات از سوی یک شرکت یا بانک صادر می‌شود که در شرکت‌ها به آن نامه اعتباری، برات شرکتی و در بانک‌ها برات بانکی یا ال‌سی می‌گویند و حتی اگر من نام برات را هم بالای آن ننوشته باشم، ایرادی ندارد.