به گزارش پارس ، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو در گفت وگو با (ایسنا) ، با اشاره به حضور مردم در زمان تحویل سال در جوار بقاع متبرکه اظهار کرد: وقتی سال نو می شود یک طراوت و روحیه جدیدی به انسان ها داده می شود، پس چه بهتر برای رسیدن به آرامش در امکان مقدسی که از نسل پیامبر (ص) هستند، باشیم و همزمان دعای معروف خوانده شود و دعا کنیم همانگونه که طبیعت نشاط پیدا می کند ما هم از این رکود و خمیدگی خارج شده و به نشاط برسیم.

راستگو خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) عید نوروز ما را تایید کرد، چراکه این سنت ایرانی خلاف توحید و سنت اسلام نبود و عید نوروز بر مسائلی همچون صله رحم و شاد کردن دل مومنین تاکید کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که « دید و بازدید و صله رحم در ایام نوروز مورد تاکید دین اسلام است» گفت: برای دید و بازدید از بزرگان و افراد مریض شروع کنیم، چرا که با این روش می توانیم دل آنها را شاد کنیم.

وی با اشاره به توجه دین اسلام هدیه دادن افزود: بهتر است ما نیز در ایام نوروز به یکدیگر هدیه بدهیم به خصوص جوانان و کودکان.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: درست است که اسلام با عید ما موافقت کرده، چراکه آن خلاف شرع و اسلام نبوده است. ولی نمی توانیم یک سری از مسائل خلاف عرف را در جامعه ترویج دهیم مثل شراب خوردن. چراکه این کار جزء قوانین و عرف جامعه ما نیست و باعث برهم خوردن نظم می شود، ما فقط زمانی می توانیم از قوانین سایر ملل استفاده کنیم که جزء آداب درست معاشرت باشد.