روز گذشته اولین تصاویر از سریال « معمای شاه» رونمایی شد. این رونمایی همزمان شده بود با آغاز تصویربرداری مهمانی ملکه در کاخ سلطنتی. سکانس مربوط به مهمانی ملکه مادر در کاخ جمهوری در حال ضبط است و همه بازیگران اصلی مقابل دوربین می روند.

برترین ها: حدود ۷۸ بازیگر در این مهمانی حضور دارند که محمدرضا شاه، شمس، اشرف، غلامرضا، حمیدرضا، فریده و… از جمله آنها هستند. این مهمانی به مناسبت باردار شدن فرح برای بار دوم برگزار شده است و شخصیت های مختلف در این سکانس به فرج و شاه تبریک می گویند.

مجموعه تلویزیونی « معمای شاه» به تهیه کنندگی علی لدنی قرار است در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه ای داستان زندگی محمدرضا پهلوی را در سه مرحله روایت کند؛ مرحله اول از سال ۱۳۱۷ که همزمان با بازگشت او از سوییس است تا جدایی از ثریا، مرحله دوم و سوم نیز نفوذ اشرف بر محمدرضا شاه و همچنین وابستگی او به کشورهای غرب و شرق، تا فرار او از ایران را دربر خواهد داشت.

مجموعه تاریخی « معمای شاه» کاری از گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک سیماست برای پخش در سال ۹۲ از این شبکه تولید می شود. داریوش ارجمند، داریوش کاردان، قطب الدین صادقی، احمد نجفی، چنگیز جلیلوند و… از بازیگران این سریال هستند.