~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس  این مسابقات که تا یکشنبه آینده ادامه دارد  با هدف سنجش آمادگی ، بازتوانی و توانمندسازی داوطلبان در قالب چهار موضوع پناه گیری، اطفای حریق، حمل مصدوم در کانال تاریک و آواربرداری سطحی برگزار خواهد شد.

 در اولین روز این مسابقات گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات(دوام) مناطق 6، 8 و 11 به رقابت پرداختند. این رقابت ها امروز نیز با شرکت شهروندان داوطلب مناطق 1، 2، 3 ، 4 و 9 در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت.

حیدرکلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان در این خصوص گفت: ، 48تیم دوام شرکت کننده در این مسابقات تا روز پنجشنبه مرحله مقدماتی این مسابقات را برگزار می کنند و بعد از اتمام این مرحله 12 تیم برتر برای تعیین قهرمان مسابقات روز یکشنبه 18 آبان ماه به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود : همچنین در کنار محل برگزاری مسابقات غرفه هایی به منظور رفع اشکال داوطلبان و غرفه ای دیگر به منظور ثبت نام  علاقمندان عضویت در این گروه های داوطلب امداد و نجات محلی دایرشده است.

وی گفت : به این ترتیب شهروندان داوطلب امدادگر در این مسابقات در فضایی شاد و مفرح و رقابتی به تمرین آموزش های فراگرفته شده می پردازند و مسابقات موجب توانمندسازی و پایدارسازی این گروه ها خواهد شد.

 این مسابقات از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران در حال برگزاری است و در پایان به تیم های برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

اعضای (دوام) شامل گروه‌های مردمی« داوطلب واکنش اضطراری محله» بوده که با هدف تحقق «مدیریت بحران محله محور» در سطح تمامی محلات تهران تشکیل شده و هدف نهایی از راه‌اندازی آنها، افزایش توانایی شهروندان ، ایجاد آمادگی برای مقابله با سوانح طبیعی و افزایش اطلاع‌رسانی عمومی شهروندان در زمینه کاهش خطر اثرات سوانح طبیعی و حوادث انسان ساز است. در حال حاضر بیش از 500 گروه دوام در محلات تهران تشکیل شده است.