~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس  حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان امروز در نشست معاونان پژوهشی استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: در ساماندهی نیروی انسانی و آموزش نیروی انسانی، معاونان پژوهشی استان‌ها پیش از آغاز سال تحصیلی فعالیت گسترده‌ای را انجام دادند.

وی افزود: کیفیت آموزش باعث افزایش کیفیت دستگاه تعلیم و تربیت می‌شود، زیرا هر چه معلمان موفق باشند در بازده کار توفیق خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، کمبود اعتبارات را به خشکسالی تعبیر کرد و گفت: امیدواریم اعتبارات بیشتری در بخش پژوهش اختصاص داده شود تا بتوانیم آینده بهتری را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه گروه تحلیل محتوا که ناظر بر کیفیت آموزش هستند، بخشی از تکالیف سند آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده 10 تا 20 درصد محتواهای آموزشی توسط معلمان و با نیازهای بومی محقق شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رویکرد تنوع دادن به رسانه‌های آموزشی مطابق با سند برنامه درسی ملی است، تصریح کرد: محیط سایبری از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است، اما محیط‌های آفلاین و غیر بر خط را هم دنبال می‌کنیم که در این رابطه نرم‌افزار «بر فراز آسمان» تولید شد و امیدواریم این مواد آموزشی از طریق سامانه شبکه ملی مدارس ارائه شود.

وی با بیان اینکه درنظر داریم توسط انتشارات مدرسه، سامانه معلمان مؤلف را فعال کنیم، گفت: در نظر داریم تا تمام معلمانی که دست به قلم هستند و می‌توانند تولید محتوا انجام دهند را جستجو کرده و برجستگان آنها را دعوت کنیم تا در این خصوص به آموزش و پرورش کمک کنند.