به گزارش پارس ، در این رزمایش بیش از 300 هزار دانش آموز عملیات پناه گیری ، امداد و نجات ، اطفای حریق و مقابله با شرایط بحرانی در زمان حمله دشمن فرضی را تمرین کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در این مراسم گفت‌: دانش آموزان، پدافند غیرعامل و قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان هستند.

سردار غلامرضا جلالی افزود: اجرای این رزمایش در سالروز شهادت شهید فهمیده و در آستانه روز استکبارستیزی 13 آبان به عنوان نمادی برای اعلام آمادگی دانش آموزان در برابر هر نوع تهدید دشمن خواهد بود.

وی اضافه کرد : هدف از اجرای این رزمایش این بود که هر کلاس در هر مدرسه بتواند در شرایط حمله دشمن دانش آموزان را در گروه های امدادگر ، تخریب ، آتش نشان و نیروی انتظامی ساماندهی کند .

سردار جلالی تاکید کرد: جزوات آموزشی پدافند غیرعامل برای دانش آموزان ، انجمن های اولیا و مربیان و خانواده های دانش آموزان تهیه شده و در اختیار ‌آنها قرار گرفته است تا آموزش های لازم برای مقابله با تهدید دشمن در هر شرایطی ایجاد شود .

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد : در این رزمایش ما بدنبال این هدف بودیم که دانش آموزان را در شرایط حمله دشمن از یک قربانی به یک امدادگر تبدیل کنیم تا بتواند ضمن حفظ جان خود ، به همکلاسی های خود نیز کمک کند .

وی افزود : توجه معلمان و خانواده ها بر روند تربیت اسلامی دانش آموزان می تواند بر افزایش قدرت نرم نظام و تقویت پدافند غیرعامل کشور نقش بسزایی داشته باشد .