~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارساز روز گذشته دمای هوا در استان‌های غربی کشور کاهش محسوسی داشته است و احتمال ادامه‌دار بودن این کاهش دما وجود دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، کاهش 3 تا 16 درجه‌ای در کشور وجود دارد و هوای تهران هم با کاهش محسوسی رو به رو بوده است.

اما بارش باران شدید در استان ایلام باعث جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر شده است به طوری که به تأسیسات زیربنایی این استان آسیب وارد کرد و ادارات و مراکز آموزشی را به تعطیلی کشاند.

هلال احمر کرمانشاه در آماده باش قرار دارد و بارش باران در استان چهارمحال و بختیاری هم باعث جاری شدن سیل در برخی معابر شده است.

سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای اعلام کرد که با توجه به بارش باران که گاهی به سبب تشدید شرایط همرفتی با رشد ابرهای جوششی وقوع تندر همراه خواهد بود، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها و همچنین لغزندگی جاده‌ها روزهای آینده به وجود خواهد آمد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی در روز پنجشنبه هفتم آبان ماه در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام، همدان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران احتمال آب گرفتگی معابر وجود دارد.

همچنین برای روز جمعه هشتم آبان ماه  در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، ایلام، همدان، مرکزی،  لرستان، خوزستان، زنجان، قزوین، سمنان، قم، البرز و تهران بارش باران و سیلابی شدن معابر وجود دارد.