~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا بهمن افراسیابی در مراسم بهره‌برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی روستای سرخ‌آباد شهرستان طارم در جمع مردم این روستا، اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های نوین و کاهش وابستگی به سوخت فسیلی و همچنین چوب مورد تاکید مسئولان است و برنامه‌ریزی بلندمدت در این راستا صورت گرفته تا شاهد کاهش بار فشار بر جنگل‌های کشور باشیم.

وی تصریح‌ کرد: 916 هزار خانوار در سطح کشور وابسته منابع طبیعی هستند و این رقم حدود پنج برابر بیشتر از ظرفیت این منابع ملی است و در صورتی که این روند ادامه یابد قطعا شاهد تخریب بخش بزرگی از داشته‌هایمان خواهیم بود و باید پذیرفت که حفظ ثروت عظیم منابع طبیعی تنها با حضور فعال مردم عملی می‌شود و این منابع ارتباط مستقیمی با زندگی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از عوامل اساسی از بین رفتن جنگل‌ها وجود بیش از حد جمعیت دام بوده و در کنار آن باید به موضوع استفاده از چوب به‌عنوان سوخت اشاره کرد، یادآورشد: در کشور هشت میلیون مترمکعب چوب و 600 هزار تن بوته برای تأمین سوخت استفاده می‌شود.

افراسیابی با بیان اینکه باید با بهره‌مندی از انرژی‌های نوین حجم وابستگی به ذخایر چوب جهت تامین سوخت را کاهش دهیم، تصریح‌کرد: باید پذیرفت که استفاده از مراتع و جنگل‌ها برای تأمین سوخت تهدیدی برای منابع طبیعی است.