به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: بر اساس قوانین به همراه داشتن گذرنامه از الزامات سفر زیارتی به کربلا محسوب می‌شود و این موضوع قطعی شده است.

سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون مرزهای مهران، شلمچه و چزابه آمادگی پذیرش زائران کشور را دارد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور همچنین از راه‌اندازی قرارگاه اربعین برای تأمین امنیت ترافیکی و انتظامی زائران خبر داد.

سردار مؤمنی تأکید کرد: بر اساس قوانین به همراه داشتن گذرنامه از الزامات این سفر محسوب می‌شود و زائران بدون به همراه داشتن آن اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت و این موضوع قطعی شده است.

وی گفت: بحث ویزا به کشور مقابل بستگی دارد که در حال حاضر بر اساس آخرین اطلاعاتی که به‌دست ما رسیده است برای ورود به کشور همسایه زائران باید آن را به همراه داشته باشند درصورتی‌که تغییراتی نیز در این موضوع ایجاد شود از طریق مراجع ذی‌صلاح و رسانه‌ها اعلام می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین از افزایش ثبت‌نام 20 هزار داوطلب در بخش پلیس افتخاری خبر داد و افزود: طرح پلیس افتخاری برای تحقق پلیس محله محور اجراشده و با وجود نوپا بودن استقبال گسترده‌ای از آن شده است.

وی بابیان اینکه این طرح در آینده بیش‌ازپیش گسترش می‌یابد تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال و طی سال آینده تعداد پلیس‌های افتخاری نیروی انتظامی در کشور از مرز 50 هزار نفر عبور کند.

سردار مؤمنی از کاهش 7 درصدی سرقت در کشور خبر داد و افزود: سرقت طی سال‌های گذشته روند روبه رشدی را طی می‌کرد که با تشکیل قرارگاه «ضد سرقت» روند افزایش سرقت‌ها در کشور متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: اهداف ما از تشکیل قرارگاه ضد سرقت در کشور محقق شده و امسال و سال آینده نیز این قرارگاه دایر خواهد بود تا به شرایط مطلوب و قابل‌قبول در این بخش برسیم.