به گزارش پارس به نقل از فارس، حسن هاشمی در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون تهران درباره اهدای خون گفت: از سنت‌های قدیم  حجامت است و اکنون شکل پیشرفته آن، همان اهدای خون است. هر کس با نیتی نذر می‌کند و ما انتظار داریم در محرم و صفر باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران جزء بی‌نظیرترین کشورها در این زمینه است و مردم در آن مشارکت جدی دارند.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سالم سازی بوفه مدارس گفت:از فردا یکشنبه اولین کاری که انجام می‌دهیم مربوط به بوفه مدارس است و کارشناسان بهداشت محیط در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهند؛ چرا که ما در مورد بوفه مدارس سختگیر هستیم.

وی افزود: ما در این زمینه بسیار جدی هستیم و اجازه نمی‌دهیم که مواد آسیب‌رسان به سلامت دانش‌آموزان توزیع شود.

وزیر بهداشت همچنین درباره نظارت بر ورود تجهیزات پزشکی به کشور گفت: بخشی از این تجهیزات که از مبانی قانونی وارد می‌شوند مورد نظارت هستند؛ اما بخشی دیگر قاچاق هستند که فقط در محیط عرضه، نظارت بر آن صورت می‌گیرد. در مورد اجناس چینی نیز نمی‌شود گفت چون چینی هستند جنس خوبی نیستند.

هاشمی درباره حمایت مالی وزارت بهداشت از ناشنوایان و کم‌شنوایان برای کاشت حلزون نیز اظهار کرد: تعداد کسانی که می‌توانند از حلزون استفاده کنند محدود است و حلزون حداکثر تا سن هفت یا هشت سالگی پاسخگوست. حمایت مالی ما در قالب طرح تحول نظام سلامت است که رقم قابل توجهی برای تهیه حلزون گوش می‌دهیم و بیشتر از این وسعمان نمی‌رسد.