به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مهدی پیرصالحی با بیان اینکه طی نامه‌ای از معاونان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور خواسته است که هورمون رشد تقلبی «یوتروپین» را در اسرع وقت از بازار مصرف جمع آوری کنند اظهار داشت: به دلیل مشاهده نمونه تقلبی فراورده هورمون رشد با نام تجاری یوتروپین «Utropin4» واحدی شرکت LG life Sciences با شماره سری ساخت UTR14014 و تاریخ تولید 08.02.2014 در بازار دارویی و غیر قابل تفکیک بودن اصل این دارو از نمونه تقلبی، به منظور انجام پیگیری‌های لازم تا اطلاع ثانوی غیرقابل مصرف اعلام می‌گردد.

وی همچنین خطالب به تمامی داروخانه‌ها، بیماران و شاغلین حرف پزشکی اعلام کرد: اخیرا داروی تقلبی شبیه داروی یوتروپین «4Utropin » واحدی شرکت LG life Sciences در بازار مشاهده شده است که غیرقابل مصرف است. از آنجا که داروی اصل با این نام و شماره سری ساخت نیز در بازار موجود است، تنها روش تفکیک اصل این دارو از تقلبی آن استعلام شناسه اصالت و دریافت پیغام صحیح از سامانه «تی تک» سازمان (www.ttac.ir) یا سرویس پیامک 20008822 است.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: به هیچ نحو داروی فاقد برچسب، برچسب مخدوش و کنده شده، فاقد لایه خراشیدنی یا برچسب ناخوانا را دریافت نکنید.

شماره زیر لایه خراشیدنی را فقط از سامانه و تلفن سازمان www.ttac.ir و 20008822 استعلام، در صورت تایید، دارو را مصرف کنید.

از داروساز داروخانه در این موارد اطلاعات کامل را دریافت نمایید. هر گونه مشکل را به معاونت غذا و داروی دانشگاه یا سایت ttac اطلاع دهید.