~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا مهدی اسدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بافت مسکونی برخی نقاط تهران برخلاف میل اهالی و شهرداری به تجاری و اداری تبدیل شده یا در حال تبدیل شدن است.

وی با اعلام اینکه 35 درصد بافت منطقه اداری شده است، ادامه داد: بافت نواحی 1، 2، 3 و 5 منطقه ما کاملا به اداری تبدیل شده است، یعنی بالای 35 درصد بافت منطقه است. این رشد تغییرکاربری در منطقه زنگ خطر است، چرا که مطلوب شهر نیست که هیچ نقطه ای دارای بافتی کاملا اداری باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری منطقه 6 تاکید کرد: باید همیشه زندگی در شهر جاری باشد و این معضل بزرگی است که تعداد مسکونی ها در نقطه ای کم شود، شهرداری تهران هم خودش را موظف می‌داند که این موضوع را حل کند و کارهایی را هم انجام داده است.

وی افزود: در منطقه 6 با تغییر کاربری‌های غیرمجاز به شدت برخورد می کنیم. تنها طبق طرح تفصیلی جامع شهر تهران با تغییر کاربری ها موافقت می شود که ما هم همان را اجرا می کنیم تا معضل اجتماعی اداری شدن در منطقه رخ ندهد. آهنگ رشد آن در منطقه ما تند است و همین حالا هم در برخی نقاط روزهای شلوغ و شب‌های خلوتی داریم.

اسدبیگی در ادامه درباره شیوه پرداخت عوارض تغییر کاربری، افزود: املاکی وجود دارند که ظرفیت تغییر کاربری را دارند و متعلق به اشخاص هستند. این افراد عوارض متعلق به شهرداری را پرداخت می‌کنند و تغییر کاربری انجام می شود، هیچ نوع مماشاتی هم در کار نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه 6 یکی از مناطق نسبتاً قدیمی شهر تهران به حساب می‌آید که در مرکز شهر قرار دارد و از سمت شمال به منطقه 3، از شرق به منطقه 7، از جنوب به مناطق 10،11،12 و از غرب به منطقه 2 محدود می‌شود.

این منطقه از 3 جهت غرب، شرق و شمال با 3 بزرگراه اصلی تهران؛ چمران، مدرس و همت و از سمت جنوب به بزرگترین محور شرقی‌ غربی شهر یعنی خیابان انقلاب محدود می‌گردد.

همچنین یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین محورهای شمالی جنوبی تهران؛ خیابان ولیعصر از مرکز ثقل این منطقه عبور می‌کند.