~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در آستانه فرا رسیدن محرم الحرام، ماه حماسه، بصیرت و آزادگی بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرد:

«محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است، یک تحول عمیق،انقلابی تاریخ ساز و سرفصل حرکت های الهی و انسانی و عدالت خواهانه ....

محرم ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستیزی است، ماهی که مهم ترین رخداد جهان اسلام را در دل خویش نهان دارد و امروز با گذشت سده ها از حادثه ی عاشورای حسینی، چون همیشه تاریخ، واقعه کربلا یک حقیقت زنده و ناب است.

محرم، ماه آگاهی، ماه آزادی و رهایی، رشد و بالندگی، جوشیدن، اندیشیدن و مدرسه عشقی است که باید در آن درس آموخت. محرابی است که باید در آن به نماز مجاهدت و شهادت ایستاد.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، رخداد عاشورا، فرهنگی جاودان، نقشه راه سعادت و جاودانگی است.

حماسه کربلا حقیقتی ناب را به تصویر کشید و پیام حفظ آزادگی و شرافت را فریاد کرد و کربلا صحنه وقوع حماسه ظلم ستیزی ابدی شد و حماسه بی نظیری که وجدان انسان های آگاه، صلابت آسمانی اش را ستایش کرده و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.

عاشورا یک فرهنگ است، فرهنگی غنی از آزادگی و دین مداری و به تمام معنا، ولایت الهیه و خدایی بودن محض.

امروز که بشریت، بسیاری از مکاتب اعتقادی و فکری را تجربه کرده و به بطلان آنها پی برده،بیش از پیش تشنه حقیقت ناب و فرهنگ غنی و انسان‌ساز عاشوراست و بنابر وعده و سنت پایدار الهی، چشم‌انداز سیر و تطور بشریت چیزی جز تجربه و روی آوری به مکتب اصیل و راستین اسلام ناب محمدی(ص) نخواهد بود.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معتقد است امروز طلایه داران متعهد فرهنگ عاشورا باید بیش از هر زمان با تکیه بر فرهنگ اصیل اسلامی، ضمن تقویت اعتقادات و بصیرت یابی در تقریب و وحدت قاطبه مسلمانان اهتمام داشته و با پرهیز از جریان های تفرقه‌انگیز، مواضع دینی، اعتقادی و سیاسی و انقلابی خویش را تحکیم بخشند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچون سنوات گذشته در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا از هیچ تلاشی دریغ نداشته و با افتخار با مشارکت عزاداران و عاشقان حسینی در راستای تامین نظم، امنیت و خدمتگزاری به مردم ولایی انجام وظیفه خواهد کرد.»

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش، برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تأکید می نماید:

1- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

2- به هیأت ها و دسته های عزاداری تاکید می شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز کنند.

3-مسئولان هیأت های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز کنند.

4-به مسئولان هیأت ها و دسته های عزاداری توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو، رعایت حال بیماران و افراد مسن را مد نظر قرار دهند.

5- مراکز110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.