~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمدحسین کفراشی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به دریافت جایزه برتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: 45 دستگاه نهاد و وزارتخانه در کشور داریم که هر کدام از آنها یک مشاور در امور ایثارگران دارند و این مشاور، رئیس دستگاه در امور ایثارگران است.

وی ادامه داد: شورای مشاوران دستگاه در امور ایثارگران یک دبیرخانه دارد که جلسات ماهیانه و کارگروه‌های این دبیرخانه را پیگیری کرده و عملکرد دستگاه‌ها در حوزه ستادی و استانی را بررسی می‌کند.

کفراشی افزود: بعد از بررسی شاخص‌ها، امتیازی به سازمان‌ها می‌دهند که در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خدمات به خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و برگزاری یادواره‌ها بوده و در حد بضاعت دستگاه‌هاست.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دستگاهی که بیش‌ترین خدمات را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، بررسی و امتیازدهی می‌شود که در سال 93، 5 دستگاه به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب و اعلام شد که آموزش و پرورش رتبه نخست را کسب کرد و دستگاه برتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌رسانی به ایثارگران در بین 45 دستگاه و نهاد مختلف شناخته شد.