~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در آیین امضای سند همکاری معاونت اجتماعی قوه قضاییه و دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه سلامت روانی جامعه گفت: جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است و باید ویژگی‌های خاص یک جامعه اسلامی را داشته باشد و مردم تحت تعالیم دینی و رهیافت‌های دینی قرار بگیرند تا به رستگاری برسند.

وی خاطرنشان کرد: برای این کار باید به متون دینی و سرآمد همه آنها قرآن بازگردیم تا با استفاده از آیات قرآن شاخص‌ها و ویژگی‌های یک جامعه سالم و اسلامی را دریابیم.

الفت افزود: جامعه سالم در علم به عنوان جامعه‌ای با افرادی دارای سلامت جسمی و روحی تعریف شده است اما در جامعه ما استفاده محض از اصطلاحات وارداتی سخت است و باید بومی‌سازی شود تا مورد پذیرش جامعه و فرهیختگان قرار گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که پژوهش‌های زیادی در مراکز علمی انجام می‌شود اما در بین مردم پاسخ نمی‌دهد چرا که نیازها و اعتقادات مردم در آنها رعایت نشده است بنابراین مقبولیت نمی‌یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در فصل دوم قانون اساسی حقوق ملت مشخص شده است چرا که ملت همزمان با وجود وظایف حقوقی نیز دارد و ساختار دولت به معنای کل شامل قوای اجرایی، قضایی و تقنینی براساس فصل دوم قانون اساسی برای تحقق حقوق تلاش می‌کنند چرا که در این صورت به سمت جامعه سالم می‌رویم. یکی از حقوق ملت برخورداری از انواع بیمه‌ها، دستیابی به دارو و امکانات سلامتی و تحصیل رایگان تا مقطع متوسطه است و اگر تلاش کنیم تمامی این حقوق جاری و ساری شود به جامعه سالم دست پیدا کرده‌ایم.

الفت تأکید کرد: ما معتقدیم اگر حقوق ملت به آنها اعطا نشود آسیب ایجاد می‌شود بنابراین باید امکانات دستیابی ملت به حقوق‌شان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص پیشگیری گفت: رهبر پیشگیری را دارای دو شرط برشمردند که یکی فراقوه‌ای بودن اقدامات پیشگیری و دیگری علمی بودن آن است. یعنی کارهای پیشگیرانه نباید به صورت آزمون و خطا و غیرعلمی باشد و بر همین اساس دست خود را در دست جامعه علمی کشور نهاده‌ایم.