~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا رحمت اله حافظی در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران در استماع گزارش حسابرس مربوط به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منتهی به اسفند 92، اظهار کرد: شهرداری تهران هر چند مدت یکبار تعداد زیادی از مدیران خود را تغییر می‌دهد از این رو وقتی تخلفی توسط مدیری صورت می‌گیرد باید جایگاه حقوقی مدیران و شهرداری تهران پاسخگوی این تخلف و رفتار مدیران باشد و اگر لازم باشد مدیر متخلف نیز پاسخ بدهد.

وی تاکید کرد: ما حق نداریم به خاطر دوستی با مدیران شهرداری و به واسطه مسایل سیاسی از اعمال وظیفه نمایندگی و صیانت از حقوق مردم عدول کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه شهرداری از سال 83، مبلغ 25 میلیارد تومان از آقای "الف . ن" و از سال 88 نیز مبلغ 25 میلیارد تومان دیگر به آقای "ح.ه" طلب دارد، گفت: بدهی این افراد به دلیل فروش تراکم و فروش واحدهای تجاری به آنان ایجاد شده است، این پول‌ها حق مردم است و نمی‌توانیم را چشمانمان را ببندیم .

حافظی با بیان این اینکه تاکنون جلسات متعددی با شهرداری تهران در زمینه گزارش حسابرس برگزار شده است، افزود: مسئولان شهرداری نیز به قدر کافی دفاع و مستندات لازم را ارائه کرده و پاسخ مکتوب نیر ارسال کرده است و با ارائه این مستندات، این گزارش پس از اصلاحات لازم به صحن آمده است و اشکالات باقی مانده گزارش، مورد تایید کمیسیون تخصصی (کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر) قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پاسخ مکتوب شهرداری درباره گزارش حسابرس برای این بوده است که جای ابهام باقی نماند، تاکید کرد: دیگر نیازی نیست مسئولان شهرداری پاسخ دهند و بهتر است با دقت گزارش حسابرسی 18 شرکت شهرداری تهران استماع شود و تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

حافظی با بیان اینکه از 18 شرکت شهرداری تهران تاکنون گزارش چهار شرکت مورد بررسی قرار نگرفته است، گفت: از 14 شرکت بررسی شده، گزارش حسابرسی دو شرکت موسسه فناوران شهر و شرکت کنترل کیفیت هوا برای سال 92 مطلوب بوده است، همچنین گزارش حسابرسی شرکت های پیام سا، شهربان و حریم بان، خدمات اداری شهر، خاکریز آب ، یادمان سازه، شرکت همشهری نیز مشروط اعلام شده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین ادامه داد: همچنین حسابرسی شرکت های ارتباط مشترک شهر، توسه فضاهای فرهنگی ، سازماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و همچنین شرکت نوسازی عباس آباد برای سال 92 از نظر حسابرس رسمی شورای شهر تهران با عدم اظهار نظر مواجه شده است.