به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس بی نظیر سیاوشی مدیر اداره آموزشهای شهروندی این منطقه با اعلام خبر فوق اظهارداشت : جلسه توجیهی هفدهمین دوره طرح شهردار مدرسه با حضور قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ،نماینده اداره کل آموزش های شهروندی ، شهرداران نواحی، مدیران اجتماعی و کارشناسان نواحی ده گانه ، مدیران بیست مدرسه منتخب در طرح شهردار مدرسه و کارشناسان آموزش و تسهیلگر نواحی در منطقه یک تشکیل شد .

سیاوشی گفت : این طرح با هدف بالا رفتن سطح آگاهی دانش آموزان با مسائل ایمنی ، ترافیک و حمل و نقل ، مسائل زیست محیطی ، امور اجتماعی و فرهنگی ، تقویت مسئولیت پذیری و تقویت روحیه مشارکت جویی نوجوانان در سطح مدیریت شهری ، شناخت بهتر شهر و شیوه های اداره آن به منظور ایجاد رابطه عاطفی و مسئولانه نسبت به محیط زندگی و... در بیست مدرسه منتخب به تفکیک هر ناحیه دو مدرسه دخترانه و پسرانه و در مقطع متوسطه اول انجام خواهد شد .

قاسملو کارشناس اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران با حضور در این جلسه تصریح کرد : تمام کاندیداهای مدارس به عنوان نامزد انتخاباتی می توانند در انتخابات شرکت و تبلیغاتی به صورت آزاد داشته باشند و نفر اول این انتخابات در مدارس ، به عنوان شهردار مدرسه تعیین و تمامی رای ها در حضور دانش آموزان شمارش و 8 نفر نیز به عنوان معاون در نظر گرفته می شوند و صلاحیت تحصیلی و اخلاقی تمامی کاندیداها باید در مدرسه مورد تایید قراربگیرد و والدین از این موضوع رضایت داشته باشند .

وی گفت : مزایای انجام این طرح شامل مشارکت دانش آموزان در امر آموزش و همچنین مدیریت شهری می شود و شهرداران مدارس می توانند در اموری مانند خط کشی مدرسه ، اجرای فضای سبز و بازگشایی مدارس مشارکت داشته باشند.

این کارشناس تصریح کرد: هر شهردار مدرسه باید در هر ماه جلسه ای با حضور شهردار ناحیه و مدیر اجتماعی و مدیریت محله داشته و گزارش نهایی آن را به اداره کل آموزشهای شهروندی ارائه دهد.