~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس اکبر نصرالهی در نشست رسانه و بحران با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در بحران‌ها گفت: ما بیش از کشورهای دیگر نیاز به یادگیری روزنامه‌نگاری بحران داریم زیرا در معرض انواع بحران‌ها هستیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد افزود: رسانه‌ها در عرصه بحران نقش دوگانه دارند، می‌توانند بحران‌زا یا بحران‌زدا باشند.

وی ادامه داد: چسبندگی مردم به رسانه ها در زمان بحران بسیار زیاد می‌شود و اگر رسانه‌ها نتوانند نیاز مخاطب را تأمین کنند باعث مخاطب‌گریزی می‌شود و مخاطب به رسانه‌های دیگر روی می‌آورد و این مخاطب‌گریزی برای خود رسانه بحرانی جدید را به وجود می‌آورد.

نصرالهی تصریح کرد: رسانه های معروف جهان اگر بحرانی رخ نمی‌داد، معروف نمی‌شدند، به همین دلیل رسانه می‌تواند بحران را برای خود و کشورش به فرصت تبدیل کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد گفت: ما از بحران های قابل پیش‌بینی غفلت می‌کنیم، مانند بحران فاجعه منا که قابل پیش‌بینی بود اما ما صبر می‌کنیم بحران شروع شود و تازه شروع به فعالیت می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های ما نقش هم‌افزا ندارند، گفت: برخی از بحران ها جنبه عاطفی دارد که نباید سیاسی شوند. اگر در عرصه بحران خوب عمل نمی‌کنیم، به سیاست‌های اصولی یک رسانه برمی‌گردد.

نصرالهی تأکید کرد: در مواقع بحران، رسانه‌ها نباید تصاویر فجیع را منتشر کنند، مانند انتشار تصویر ناراحت‌کننده حجاج در فاجعه منا که از حجاج، حرمت‌زدایی شد.