به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس اولین نمایشگاه طراحی پوستر مجمع خیرین سلامت صبح امروز با حضور سید رضا نیری دبیر کل محترم مجمع خیرین سلامت ،معاونین مجمع خیرین و جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای اندیشه تهران افتتاح شد.

در آیین افتتاح اولین نمایشگاه پوستر مجمع خیرین سلامت از بین ۴۲ اثر رسیده ۳ اثر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت و هدایای به هنرمندان برگزیده اهدا شد.

همچنین در حاشیه این نشست توافقنامه اهدای ۲۰ درصد از درآمد مجموعه درمانی دی کلینیک شهرستان ساوه به مجمع خیرین توسط آقایان نیری به عنوان دبیر کل مجمع خیرین و موسوی خوشدل به عنوان مدیر عامل مجموعه درمانی دی کلینیک به امضا رسید.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت همچنین در حاشیه این مراسم به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ گفت.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت درباره برگزاری اولین همایش تقدیر از خیرین سلامت در ماه جاری بیان کرد: اولین همایش تقدیر از خیرین سلامت ۱۴ مهر ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: این برای اولین بار است که حدود ۴۰۰ خیر حوزه سلامت در این همایش کشوری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

نیری تصریح کرد: سخنران این مراسم به احتمال زیاد علی لاریجانی هستند و وزیر بهداشت و‌معاونین وی نیز در این همایش کشوری شرکت می‌کنند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های خیرین سلامت در حوزه پیشگیری در دستور کار قرار دارد ولی متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌های موجود در وزارت آموزش و‌پرورش روند کار مورد انتظار ما نبوده است.

دبیر کل مجمع خیرین در مورد اقدامات انجام شده خیرین در ساخت مراکز درمانی و بیمارستان گفت: ساخت مرکز بیماران سرطانی بیرجند، ساخت بیمارستان سل در زابل و بیمارستان کودکان تبریز از جمله مراکزی است که با کمک خیرین در حال تکمیل بوده و در برخی از پروژه ها پیشرفت خوبی حاصل شده که امید است که این اقدامات خیر افزایش یابد.

مشاور وزیر بهداشت افزود: خیری که در تبریز بیمارستان کودکان را با هزینه شخصی می‌سازد تمایل دارد در حوزه سلامت بازهم سرمایه گذاری کرده و هزینه‌هایی دیگری در جهت ارتقای شاخص‌های درمانی هزینه نماید که این خیر با درآمدهایی که از خارج از کشور به دست آورده قصد ساخت یک مرکز درمانی مناسب را دارد.

وی در مورد تجهیزات لازم برای مراکز درمانی ساخته شده بیان کرد: وزیر محترم بهداشت تامین تجهیزات را در بیمارستان زابل داده و امیدواریم که اگر شرایط جوی اجازه دهد بتوانیم تا بهمن ماه این بیمارستان را تکمیل کرده و بهره برداری لازم صورت گیرد.