~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا  پوریا محمدی، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان جلسه ستاد استقبال از مهر قلم با اشاره به ترافیک روان نخستین روز بازگشایی مدارس، گفت: امروز با توجه به تعطیلی فردا، حجم ترافیک در معابر شهر تهران همانند نخستین روز مهرماه در سال‌های گذشته نبوده و پیش‌بینی می‌کنیم در روز شنبه حجم ترافیک افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به افتتاح خط سه متروی تهران، گفت: با افتتاح این خط قطعا پوشش بهتری برای سفرهای درون شهری در شش ماهه دوم خواهیم داشت. برابر تجربه سال‌های گذشته با آغاز کار مدارس، 20 درصد به سفرهای درون شهری پایتخت افزوده می‌شود و این افزایش ترافیک به ویژه در هفته اول مهرماه که آغاز سال تحصیلی است مشکلاتی را در شهر تهران به وجود می آورد که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط امسال شاهد ترافیکی روان در هفته اول مهرماه باشیم.

در این جلسه کلیه دستگاه‌های ذیربط در راستای انجام اقدامات خود برای داشتن ترافیکی ایمن و روان در سطح شهر تهران گزارش مختصری را در جلسه ارائه کردند از جمله نماینده اورژانس که به بازدید میدانی از سطح شهر تهران به ویژه مراکز و میادین و معابر پرخطر در گزارش خود اشاره کرد و گفت: پایگاه های اورژانس در نقاط حادثه خیز با توجه به آغاز کار مدارس مستقر می شوند و آمادگی صددرصدی برای ارائه خدمات به شهروندان خواهند داشت.

نماینده آتش نشانی نیز در این جلسه به استقرار موتورسیکلت‌ها و خودروهای سبک و سنگین در 120 نقطه از شهر تهران اشاره کرد و گفت: هزار مورد بازدید از نقاط حادثه خیز به ویژه در حاشیه مدارس پیش از اول مهرماه انجام شده و هزار نقطه دیگر نیز تا بیستم مهرماه مورد بازدید قرار می‌گیرد و اگر در بازدیدها نقایصی وجود داشته باشد این نقایص مرتفع خواهند شد.

وی همچنین به کنترل شیرهای آتش نشانی بالغ بر 6000 شیر اشاره کرد و گفت: سه هزار شیر آتش نشانی در سطح شهر تهران مورد بازدید قرار گرفته و سه هزار شیر دیگر نیز تا بیستم مهرماه مورد بازدید قرار می گیرد.

در ادامه جلسه رییس مرکز کنترل ترافیک شهر تهران نیز گزارشی از آخرین وضعیت ترافیکی شهر تهران ارائه کرد و افزود: تا ساعت 7:40 دقیقه، 120 کیلومتر از معابر و بزرگراه‌های پایتخت دارای ترافیک پرحجم بودند که این میزان در روز گذشته 80 کیلومتر بوده است اما ترافیک صبحگاهی نخستین روز مهرماه نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشت به طوریکه در سال های گذشته در همین روز تا حدود 180 کیلومتر ترافیک صبحگاهی را شاهد بودیم.

محمدی بار دیگر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای بازگشایی مدارس، تاکید کرد: کلیه سرپناه‌های ایستگاه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سطح شهر تهران شستشو شده‌اند و کلیه عملیات‌های حفاری تا پانزدهم مهرماه متوقف شده است. همچنین در سطح مناطق 22گانه شهر تهران اقدامات ویژه‌ای برای بازگشایی مدارس با محوریت معاونین حمل و نقل ترافیک مناطق انجام شده و جلسات ستاد مهر قلم مناطق با حضور شهرداران برگزار شده است تا هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس در هر منطقه به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: امسال برای ساماندهی سرویس مدارس نیز هماهنگی‌هایی میان پلیس راهور تهران، آموزش و پرورش و تاکسیرانی انجام شده است که امیدواریم این هماهنگی‌ها از نخستین هفته مهرماه قابل مشاهده باشد.

محمدی به اجرای پروژه خط سفید از ابتدای سال 94 اشاره کرد و افزود: حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه خط سفید را شاهد هستیم و بازنگری جدی در کلیه خط‌کشی‌ها و علائم در سطح مناطق 22گانه انجام شده است.