به گزارش پارس به نقل از ایسنا دکتر ناصر چرخساز درباره هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بروز طوفان در تهران در ساعات پایانی امروز و همچنین تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان امداد و نجات جهت امدادرسانی به حوادث احتمالی این موضوع، گفت: هشدارهای سازمان هواشناسی را به استان‌های درگیر این موضوع، گوشزد و اعلام آماده‌باش کرده‌ایم.

وی در عین حال به مردم نیز توصیه کرد که به دنبال این هشدارها، تا حد امکان از حضور در معابر و خروج از منازل خودداری کنند و افزود: اهمیت این موضوع از آنجاست که به دنبال وقوع پدیده‌هایی نظیر طوفان امکان قطع درختان و پرتاب اشیا وجود دارد و همین امر ممکن است باعث آسیب‌دیدگی افراد شود.

چرخساز ادامه داد: لازم است مردم از حضور در پشت‌بام‌ منازل و مکان‌های پراتفاع خودداری کنند؛ چراکه ممکن شدت باد باعث ایجاد حادثه شود. همچنین به دنبال وقوع طوفان، افزایش غلظت گرد و غبار را نیز شاهدیم و همین امر ممکن است در بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، کودکان و سالمندان ایجاد آسیب کند. بر همین اساس لازم است این افراد نیز از حضور در معابر و فضای باز تا حد امکان خودداری کرده و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.