به گزارش پارس به نقل از فارسحجت الاسلام علی سرلک درباره گسترش اعتیاد به شبکه های اجتماعی و بروز خیانت زن و شوهر ها گفت: سوگوارانه اعتراف می کنم که روابط عاطفی در جامعه، دچار اختلالات شدید شده  است.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: صفا، نورانیت و جاذبه های درستی که باید وجود داشته تا زوجین بار مسئولیت خانواده را بر دوش کشند، در قتلگاه این میدان ها به سلاخی کشیده شده است.

سرلک به کاریکاتوری از کشتی تایتانیک اشاره کرد و گفت: این کاریکاتور نشان می دهد، افرادی که در حال غرق شدن بودند، با گوشی های همراه خود عکس می گرفتند. در ذیل این کاریکاتور تلخ، به لاتین نوشته شده اگر تایتانیک در سال 2015 غرق می شد، چه اتفاقی می افتاد؟ این نشان دهنده این موضوع است که انسان در ابزار و وسایل، غرق شده است.

وی افزود: یکی از عوارض  غرق شدن و اعتیاد این است که ما را به معرکه ای به نام تجربه جاذبه های حرام و  ویرانگر می کشاند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که یکی  از پایه های این محیط ها، جذابیت های ظاهری و چشم نواز است، اظهار داشت: در این گونه شبکه ها، خود‌‌ به خود ارتباطات برقرار می شود و چون بر پایه وهم و هیجان است، طرفین به تبادل عواطف روی می آورند و دیگر همسرش را که ماه ها یا سال ها در کنارش زندگی می کرده را درک نمی کند،‌ لذا به پنهان کاری و خیانت روی می آورد.

سرلک با اشاره به راهکار جلوگیری از این فاجعه، تصریح کرد : اصولی برای جلوگیری از این قضیه وجود دارد که دو اصل آن، گریز ناپذیر و ضروری است که در صورت تخطی از هر یک، آسیب وارد خواهد شد. اول این که بدون هدف وارد عرصه شبکه های مجازی نشویم، چرا که بدون هدف وارد شدن،مثل این است که شخصی خود را در دریا پرتاب کرده، بدون اینکه شنا کند.

وی با بیان اینکه باید خودمان را در برابر این عرصه از تکنولوژی واکسینه کنیم، تصریح کرد: اصل مهم دیگر در استفاده از شبکه های مجازی، زمان بندی است، چون زمان مند کردن حضور در این شبکه ها، می تواند بسیاری از آفت ها و آسیب ها را مدیریت کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به علل اینکه برخی زن و شوهر ها به این سمت می روند، گفت: یکی از دلایل آن، احساس کمبودهای ارتباطی بین زوجین و دیگر هم شیطنت ها و خلأهای موجود است. البته گاهی ممکن است طرف مقابل هیچ کمبودی نداشته باشد، ولی به تعبیری شیطان در او نفوذ کرده است.

سرلک با بیان اینکه زن و شوهرها باید نقش های خود را پررنگ کنند، اظهار داشت: یک کار مهم، اثبات است. به عبارتی زن و شوهری که با هم حرف زده، مسافرت رفته و از هم خاطره  دارند، خلأ کمتری دارند تا با وارد شدن به محیط های مجازی بخواهند آنها را پر کنند.

وی افزود: شاد کردن و ابراز صحیح  احساس علاقه به یکدیگر از اقدامات اثباتی است که خود به خود باعث می شود تا کسی نتواند با پیام ها یا شکلک های موجود در این شبکه ها، باعث عقده گشایی شود.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: اگر روابط زوجین صحیح و فضای زلال بین آنها حاکم باشد، بدون تردید به سمت این فضاها نخواهند رفت.