به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاراندکتر مهراب یاسمی متخصص داخلی درباره بیماری آپاندیسیت اظهار کرد: آپاندیسیت همان التهاب آپاندیس در اثر عفونت است که آپاندیس بخشی از روده‌ی بزرگ است که در قسمت راست و پایین شکم قرار دارد.

وی در خصوص نحوه‌ی درد آپاندیسیت گفت: درد آپاندیسیت از اطراف ناف شروع می‌شود و بعد از مدتی درد به قسمت پایین و  راست شکم حرکت می‌کند که در این شرایط تنها  راه حل بر داشتن آپاندیس است.

دکتر یاسمی در مورد علل بروز آپاندیسیت اذعان داشت: وقتی فرد دچار آپاندیسیت می‌شود که راه آپاندیس به وسیله عوامل مختلفی چون عفونت و... مسدود شود که محل مناسبی برای رشد باکتری و گسترش عفونت در این ناحیه می‌گردد و اگر رسیدگی لازم صورت نگیرد، امکان ترکیدن آن هم وجود دارد.

وی درباره نحوه‌ی تشخیص ابتلا به آپاندیسیت از بیماری‌هایی هم چون عفونت روده که دارای علائم مشابه هستند، گفت: از راه‌های تشخیص، سی تی اسکن و آزمایشات خون و ادرار برای تشخیص میزان عفونت در بدن و آزمایش CPC که گلبول‌های سفید زیاد می‌شود و آزمایش CSR که نشان می‌دهد که عفونت در بدن هست یا خیر.

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که درد شکم همراه با حالت تهوع دارند باید بیشتر دقت کنند که اگر همراه با درد در قسمت ناف باشد یعنی بیماری در مراحل اولیه قرار دارد و باید به سرعت خود را به پزشک برسانند و وقتی این درد به  قسمت تحتانی و راست شکم برسد از علائم بروز آپاندیسیت است.

دکتر یاسمی در پایان اشاره کرد: بیشتر افراد مراجعه کننده در بیماری آپاندیسیت در محدوده سنی 20 تا 30 سال و جوان هستند.