به گزارش پارس به نقل از فارسسرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به افزایش سوانح رانندگی به علت خستگی رانندگان اظهار داشت: بررسی آمار تصادفات روزهای اخیر نشان می‌دهد که اغلب تصادفات به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان رخ داده است.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به ایام پایانی تعطیلات تابستانی پرداخت و تصریح کرد: در این روزها افزایش سفرها و همچنین بازگشت از سفرها را در محورهای مواصلاتی کشور شاهدیم و از سوی دیگر با افزایش سوانح جاده‌ای مواجه‌ هستیم.

وی گفت: رانندگان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر را داشته باشند و به همین منظور برای آغاز سفر استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند در طول سفر با آرامش و توجه کامل رانندگی کنند.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: رانندگانی که دچار خستگی و خواب‌آلودگی هستند نمی‌توانند با هوشیاری کامل رانندگی کنند و به همین علت در مواجهه با خطرات احتمالی نمی‌توانند عکس‌العمل مناسب نشان دهند و به همین دلیل دچار حادثه می‌شوند.

این مقام ارشد راهور ناجا از رانندگان درخواست کرد که مدیریت سفر داشته و با هوشیاری کامل و همچنین رعایت سرعت مجاز و توجه به جلو رانندگی کنند تا ان‌شاءالله به سلامت به مقصد برسند.