به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانسعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: افزایش چربی و فشار خون، بالارفتن اوره و غلظت خون، بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و دردهای مربوط به اندام‌های بدن از جمله مهمترین عوارض زندگی‌های امروزی است که افراد جامعه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های و نارسایی‌های مزمن را به طور عمده باید با کنترل عوامل خطر ابتلا آنها کنترل کرد، تصریح کرد: درمان این بیماری موضوع بسیار مهمی است که استفاده از حجامت راهکار مهم و مؤثری در این زمینه است.

کاظمی با اشاره به تاثیرات قابل ملاحظه حجامت در پیشگیری و درمان بیماری‌ها، تاکید کرد: برطبق نتایج مطالعات حجامت در درمان چندین نوع بیماری و عارضه مؤثر بوده و تاثیر قطعی این روز در درمان حداقل 10 بیماری مشخص شده است.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده حجامت می‌تواند در درمان افزایش فشار خون و چربی خون( کلسترول و تری گلیسرید)، غلظت خون، افزایش اوره( نقرس و نروپاتی)، سکته قلبی و مغزی و انسداد عروق بسیار مؤثر باشد.

کاظمی با اشاره به نقش حجامت در درمان میگرن و سردرد، یادآور شد: بسیاری از مشکلات پوستی نظیر جوش‌های پوستی، ریزش مو و همچنین درد سیاتیک و دیسک‌های بین‌مهره‌ای نیز با حجامت قابل درمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی نظیر خواب‌رفتگی و درد اندام‌های بدن و نیز برخی از مشکلات عضلانی را نیز می‌توان با حجامت برطرف کرد.

کاظمی گفت: برای درمان اعتیاد نیز می‌توان از حجامت بهره برد و در واقع فرد معتاد را می‌توان با استفاده از این روش تا حد بسیار زیادی و یا حتی به طور کامل از اعتیاد دور کرد.