به گزارش پارس به نقل از خراسانعلت‌های متعددی وجود دارد که برای تشخیص آن، لازم است به پزشک عمومی یا متخصص پوست مراجعه کنید. اما علت شایع آن، می تواند قرار گرفتن ناخن‌ها در معرض مواد شیمیایی باشد.

دو ماده شیمیایی که باعث این امر می‌شود نیکوتین سیگار و لاک‌های ناخن است؛ بنابراین اگر سیگاری هستید یا این که عادت به لاک زدن ناخن دارید بهتر است برای مدتی این ۲ عادت را کنار بگذارید تا مشخص شود علت کدام است.

علت د یگر می‌تواند عفونت قارچی باشد که باعث تیره یا زرد شدن ناخن می‌شود. در صورت عفونت قارچی، پزشک تشخیص و درمان مناسب را تجویز می‌کند. بعضی وقت‌ها نیز بیماری‌های جدی مانند سرطان، دیابت و کمبود ویتامین می‌تواند روی رنگ ناخن تاثیر بگذارد و خط‌هایی روی ناخن ایجاد کند که ناخن شکننده می‌شود.

۱۷ سال سن دارم و ۵ سال است که از لنز طبی استفاده می‌کنم. چشم‌هایم آستیگمات است و هر روز از عینک استفاده نمی‌کنم. به تازگی متوجه رگ‌های ریز خونی در چشم‌هایم شدم. لطفا راهنمایی کنید.

آزردگی چشم می‌تواند باعث قرمزی در ملتحمه چشم شما شود. امکان دارد علت ظاهر شدن این رگ‌ها آزردگی چشم یا التهاب بر اثر استفاده از لنز باشد. آیا علایمی چون درد چشم، تاری دید و دوبینی دارید یا مشکل در حرکت کردن چشم دارید؟ آیا طی روز علایم بدتر می‌شود. احساس خشکی چشم می‌کنید. احتمال دارد که دچار خشکی چشم شده‌اید و به قطره چشم نیاز داشته باشید. اما بدون معاینه نمی‌شود فهمید که آیا دچار عفونت شده‌اید یا به علت شیء خارجی در چشم است. از آن‌جا که چشم‌ها اعضای حساس بدن هستند، بهتر است برای معاینه دقیق به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

آیا امکان سرایت عفونت دندان به کلیه وجود دارد؟

اگرچه امکان دارد اما نادر است. علایم نشان‌دهنده آن اعم از تب، لرز و... است. اگر دچار این علایم هستید و یکی از اعضای بدن تان عفونی شده، سپس عضو دیگر دچار عفونت می‌شود لازم است پزشک با انجام آزمایش، آن را برطرف کند. اغلب عفونت دندان به برداشت دندان نیاز پیدا می‌کند تا کاملا رفع شود.

پسر ۱۲ ساله ام به دیابت نوع یک مبتلاست. دچار تب شده چه دارویی می‌توان به او برای پایین آمدن تب داد که با انسولین که مصرف می کند تداخل پیدا نکند؟

به طور معمول اغلب داروها که به کودک می‌دهیم با انسولین تداخل پیدا نمی‌کند. توجه داشته باشید که برای هر نوع تشخیص بیماری، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بیمار را از نزدیک معاینه کند.