به گزارش پارس به نقل از مهر، ۱۹ مرداد ماه وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در منطقه خانی آباد - خیابان ماهان - روبروی مسجد چهارده معصوم به کلانتری ۱۵۲ خانی آباد اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه و بنا بر اظهارات صاحب طلافروشی، چهار مرد کاملا سیاه پوش درحالیکه همگی دارای البسه یکسان مشکی بوده و جهت پوشاندن صورت های خود نیز از کلاه ایمنی موتورسیکلت استفاده کرده بودند ، با تهدید دو قبضه اسلحه جنگی کلاش اقدام به سرقت مسلحانه از طلافروشی نموده و نهایتا پس از سرقت بیش از ۴ کیلوگرم طلا و جواهرات ( بنا بر اظهارات صاحب طلافروشی)، همراه با تیراندازی های مکرر در داخل خیابان با دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی از محل متواری شده اند.

پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با اعلام خبر سرقت مسلحانه به پلیس آگاهی، بلافاصله کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر و همزمان هماهنگی های لازم با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران انجام و دستورات قضایی در این خصوص از سوی مقام قضائی صادر شد.

اظهارات صاحب طلافروشی

صاحب طلافروشی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : من و برادرم در داخل طلافروشی بودیم، حدودا ساعت ۲۱:۰۰ بود که چهار نفر سیاه پوش مسلح به دو قبضه اسلحه کلاش وارد مغازه طلافروشی شدند و ضمن تیراندازی در داخل مغازه که حتی یکی از گلوله های شلیک شده نیز به دیوار پشت سر من برخورد کرد ، هر دو نفر ما را از مغازه بیرون کردند ؛ در حالیکه دو نفر از آنها در مقابل در طلافروشی ایستاده و با تیراندازی های هوایی (به حالت رگبار) مانع از نزدیک شدن مردم به طلافروشی می شدند، دو نفر دیگر اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل ویترین مغازه کرده و پس از انجام سرقت به سرعت سوار دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ شده و از محل متواری شدند.

[بازسازی صحنه جرم دزدی]

به رگبار بستن خودرو صاحب طلافروشی

صاحب طلافروشی در خصوص علت به رگبار بسته شدن خودرو شخصی اش نیز به کارآگاهان گفت : " زمانیکه سارقان با دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار کردند ، با خودرو شخصی زانتیا آنها را تعقیب کردم ؛ در حین تعقیب ، ضربه ای با ماشین به یکی از موتورها وارد کردم که باعث شد تا راننده تعادلش را از دست بدهد و موتورسیکلت بهمراه دو سرنشین آن به زمین برخورد کند ؛ پس از واژگونی موتور ، ترک نشین که مسلح به اسلحه کلاش بود اسلحه ی خود را به سمت ماشین من گرفت و آنرا به رگبار بست ؛ در آن لحظه تنها توانستم خودم را در زیر فرمان ماشین پنهان کنم تا گلوله های شلیک شده به من برخورد نکند ؛ در حالیکه دیگر امکان روشن شدن موتورسیکلت وجود نداشت ، یکی از سارقان ( راننده موتور ) بهمراه دو سارق دیگر با موتور از محل متواری شد و فرد مسلحی نیز که اقدام به شلیک گلوله به سمت ماشین من کرده  وبا تهدید راننده یک دستگاه خودرو عبوری پژو پرشیا ، راننده پژو را مجبور کرد تا او را از محل خارج کند " .  

[بازسازی صحنه جرم دزدی]

آغاز اقدامات پلیسی و شناسایی متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت

کارآگاهان اداره یکم با بررسی سوابق موتورسیکلت بجای مانده از سارقین اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت در منطقه میدان شهدا بوده و ۱۸ مرداد ماه توسط دو جوان تنومند و قوی هیکل ، زورگیری شده است .

با شناسایی صاحب موتورسیکلت ، بلافاصله اقدامات پلیسی جهت شناسایی سارقین بعنف موتورسیکلت آغاز و نهایتا یکی از مجرمین سابقه دار و از اراذل و اوباش سطح یک تهران بنام علیرضا ( متولد ۱۳۶۳ ) به عنوان سارق اصلی موتور شناسایی شد ؛ بررسی سوابق این متهم نشان داد که وی بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت موتورسیکلت ،

سرقت داخل خودرو ، حمل و نگهداری سلاح گرم ، زورگیری ، ضرب و جرح عمدی ، قدرت نمایی ، درگیری با مأموران و ... بارها دستگیر و روانه زندان شده است .

با شناسایی علیرضا ، بلافاصله مخفیگاه وی در جنوب تهران شناسایی و در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که وی همزمان با تاریخ زمان سرقت از این محل متواری شده است .

تحقیقات جهت شناسایی دیگر اعضای گروه سارقان مسلح در  دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و سه متهم دیگر پرونده بنام مراد ( متولد ۱۳۵۸ ) ، داوود ( متولد ۱۳۶۷ ) و مهرداد ( متولد ۱۳۷۰ ) نیز شناسایی شدند که این سه نفر نیز همانند علیرضا از محل سکونت های خود متواری شده بودند .

با بررسی سوابق سه متهم دیگر و بررسی سوابق آنها مشخص شد که احدی از این متهمین بنام "مراد " ، متهم تحت تعقیب اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ است که سوم تیرماه در منطقه سیزده آبان و طی یک نزاع و درگیری خیابانی اقدام به ارتکاب جنایت نموده و عملا از زمان ارتکاب قتل متواری است .

[بازسازی صحنه جرم دزدی]

دستگیری هر چهار متهم

سرانجام با انجام اقدامات پیچیده پلیسی، مخفیگاه هر چهار متهم در یک ویلای استیجاری در شمال کشور ( استان مازندارن - شهرستان عباس آباد ) شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه - با همکاری و مساعدت خوب فرماندهی انتظامی شهرستان عباس آباد - هر چهار متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد دو قبضه اسلحه جنگی کلاش بهمراه دهها فشنگ جنگی کشف شد .

هر چهار متهم پس از دستگیری صراحتا به سرقت مسلحانه از طلافروشی ، در منطقه خانی آباد اعتراف و عنوان داشتند که طلاهای سرقت شده را در تهران به یک خریدار اموال مسروقه فروخته اند که این شخص نیز دستگیر و مقادیری از طلا و جواهرات مسروقه کشف شد.

در اعترافات بدست آمده از متهمین مشخص شد که آنها از حدود یک سال پیش اقدام به تهیه دو قبضه اسلحه جنگی کردند که در حال حاضر تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

سردار محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به عملیات موفقیت آمیز کاراگاهان اداره یکم پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهمان این سرقت مسلحانه و خشن در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طبق تدابیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بر خورد با اخلالگران نظم و امنیت ععمومی و همچنین مجرمانی که اقدام به انجام جرایم خشن می کنند در دستور کار ویژه ماموران پلیس آگاهی قرار گرفته است و پلیس با جدیت با این مجرمان بر خورد خواهد کرد.

وی گفت: در بین اعضای باند یک نفر خانم نیز شناسایی و دستگیر شده که تجقیقات از تنها متهم زن پرونده در اداره آگاهی همچنان ادامه دارد .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنینن از دستگیری مالخری که اقدام به خرید ۵ کیلو گرم طلاسرقتی از متهمان کرده بود نیز خبر داد و گفت :تحقیقات درباره دیگر اعمال مجرمانه متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد .