به گزارش پارس به نقل از فارسحبیب‌الله مسعودی فرید در همایش نقش سلامت روانی - اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات بهزیستی استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: بحث سلامت فیزیکی دختران موضوع مهم و حساسی است که متاسفانه به دلیل کمبود فضاهای ورزشی مشکلاتی را برای دختران به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: بایستی مراکز آموزشی و علمی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، فضاهای ورزشی مناسبی را برای دختران در مدارس فراهم کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد که تربیت‌بدنی مدارس و دانشگاه‌ها فعال‌تر از گذشته در حوزه ورزشی دختران ورود پیدا کنند.

فرید با تاکید براینکه 50 درصد از اختلالات روانی در سنین زیر 14 سال شروع می‌شود، گفت: بایستی با شناسایی به موقع و به هنگام به اختلالات روانی نوجوانان و دختران کمک کنیم.

وی تاکید کرد: طبق آمار 10 درصد از معتادین کشور زنان هستند که می‌توان با شناسایی به موقع و استفاده از ظرفیت‌های متنوع در حوزه کاهش اعتیاد زنان اقدامات ویژه‌ای را انجام داد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به آمار کارتن‌خواب‌ها در تهران اشاره کرد و گفت: 15 هزار 16 هزار نفر بی‌خانمان در تهران هستند که 5 الی 10 درصد از این افراد زنان کارتن‌خواب هستند.

فرید تاکید کرد: بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی و عوارض آن در دختران و زنان نسبت به مردان بیشتر است.

وی در ادامه این همایش به طرح‌های بهزیستی در حوزه ارتقای سلامت روانی و اجتماعی و فیزیک دختران اشاره کرد و گفت: مهارت‌های آموزشی برای بچه‌ها در دوران دبستان و دبیرستان و همچنین آموزش زندگی خانواده از جمله طرح‌های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود.

وی گفت: متاسفانه یکی از اشکالات عمده در اجرای طرح‌های سازمان بهزیستی کمبود اعتبارات است که امیدواریم این موضوع با همکاری دولت مرتفع شود.

فرید تاکید کرد: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در دروس و تدریس به دانش‌آموزان موضوعات مختلفی را از جمله آموزش‌های مهارت‌های زندگی و سبک زندگی را در دستور کار خود قرار دهد.