به گزارش پارس به نقل ازخبرگزاری مهر رضا آریایی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد بحران استان لرستان با موضوع آتش سوزی جنگلهای شهرستان کوهدشت با بیان اینکه در کشور سیستم اطفا حریق هوایی نداریم، اظهار داشت: وجود بالگردها نیز تنها برای هلی برد نیروها بوده که این بالگردها نیز از سوی یک شرکت خصوصی برای این کار تامین می شود.

وی با بیان اینکه در موضوع مهار آتش سوزی با توجه به اینکه حوادث غیر مترقبه نبوده سازمان مدیرت بحران نیز وظیفه ای در این رابطه بر عهده ندارد گفت: سازمان جنگلها متولی اطفا حریق بوده با این وجود مدیریت بحران نیز ساز و کار لازم را برای همکاری در این زمینه در استان تعریف کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه در این راستا وزارت دفاع و پشتیبانی هواپیماهای آب پاشی را برای اولین بار در کشور برای اطفا حریق به پرواز درآورده است، گفت: در این راستا یکی از این هواپیماها که ۴۰ هزار لیتر آب را حمل می کند به زودی برای مهار کامل آتش وارد شهرستان کوهدشت می شود.

آریایی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ نفر نیروی امدادی مردمی، سپاه، بسیج و ارتش در این منطقه تصریح کرد: همکاری نیروهای مردمی برای مهار این آتش سوزی عالی بوده است.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی ها کاملا عمدی بوده و به صورت همزمان شروع شده است گفت: در این راستا نصب "جی پی اس" در سطح جنگلهای استان از سوی منابع طبیعی ضروری است.