به گزارش پارس دادستان عمومی و انقلاب کرج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، علت این دستور را پرداخت نکردن سهم شهرداری کرج از محل درآمدهای این تلویزیون ها ذکر کرد.

شاکرمی توضیح داد: با پیگیری های انجام شده توسط دادستانی کرج اعلام شد شرکت طرف قرارداد این تلویزیون های شهری از انجام تعهدات خود مبنی بر پرداخت حقوق شهرداری سرباز زده است.

وی یادآور شد: براین اساس این شرکت مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان به شهرداری کرج بدهکار است و برغم پیگیری های شهرداری برای وصول این مبلغ، این شرکت تبلیغاتی کماکان از پرداخت این مبلغ سرپیچی می کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج تاکید کرد: بنابراین حکم خاموشی تلویزیون های شهری به شهرداری کرج ارجاع شد.

شاکرمی در ادامه افزود: گرچه این مبلغ طی پنج سال اخیر پرداخت نشده است، اما با بررسی و پیگیری دادستانی بطور قطع با عوامل قصور در تحقق این مطالبات برخورد می شود، چرا که پرداخت نکردن حقوق حقه شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی، عملی خلاف قانون است.

وی در مورد پرسش خبرآنلاین مبنی براینکه آیا تخلفی از سوی شهرداری نیز صورت گرفته است نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری سابق و مسوول امور قراردادهای شهرداری کرج نیز مورد پیگرد قرار خواهند گرفت، چراکه حقوق شهرداری در این قراردادها بطور کامل پایمال شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در این خصوص تضمین کافی از شرکت طرف قرارداد صورت نگرفته، به طوری که در اسناد پرداخت مبلغ مد نظر به شهرداری هیچ گونه تضمینی وجود ندارد و بطور قطع مسوولان وقت قصور کرده اند که بالطبع با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.