به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانهر ساله با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس نوبت به فعالیت‌ کلاس‌های آموزشی در رشته‌های گوناگون ورزش می‌رسد که فرصت مناسبی است برای تشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان به انجام فعالیت‌های ورزشی که در نهایت تضمینی خواهد بود. برای سلامتی فردای جامعه که باید با برنامه ریزی دقیق از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

 برگزاری این گونه کلاس‌ها علاوه بر اینکه می‌تواند نقش بسیار پررنگی در زمینه کشف و معرفی استعدادهای ورزش به جامعه بزرگ ورزش کشور داشته باشد می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای شناسایی، درمان و پیشگیری انواع ناهنجاری‌های روحی و جسمی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد. 

  

از یک نظر شاید برگزاری این گونه کلاس‌ها تنها به عنوان پرکننده اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان محسوب شود اما این آموزش‌ها می‌تواند تاثیرات مثبتی در شکل گیری شخصیت و سرنوشت تک تک آنها داشته باشد، فعالیت ورزش سبب افزایش اعتماد به نفس، بالا رفتن قدرت تصمیم گیری در شرایط دشوار، مقاوم شدن در برابر انواع‌ بیماری‌های جسمی و روحی، امید به آینده، گسترش روابط اجتماعی، مقاوم شدن در برابر مشکلات زندگی، افزایش روحیه انسان دوستی و بسیاری دیگر از جنبه‌های مثبت را در زندگی افراد به وجود می‌آورد. 

  

 بدون تردید این موضوع همانند موضوعات دیگر دارای نقاط ضعف و قوتی نیز هست که در حال حاضر نقاط ضعف آن بیشتر از نقاط قوت آن است. برای تایید صحت این گفته، سوالاتی مطرح می‌شوند، آیا همه پدران و مادران توانایی پرداخت شهریه نام نویسی و هزینه‌های جانبی این کلاس‌ها را دارد؟ 

  

 مربیان آموزش به اندازه کافی صلاحیت، دانش و تجربه آموزش و تربیت کودکان، نوجوانان را دارند؟ 

  

 محیطی که به عنوان محل آموزش در نظر گرفته می‌شود استاندارد‌های لازم را داراست؟ 

  

آیا کودکان، نوجوانان و جوانانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند استعداد، انگیزه و علاقه لازم را برای فعالیت‌ در رشته ورزشی مربوطه دارند؟ 

  

پاسخ به مجموعه‌ای از این سوالات شاه کلید درمان بسیاری از بیماری‌ها و معضلات اجتماعی خواهد بود که جامعه ما با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.