به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در حق جامعه پزشکی اجحاف شود اذعان داشت : به اقتضای تورم و سایر شرایط حاکم بر جامعه تعرفه های پزشکی نیز باید هر سال تغییر کند و به گونه ای تعیین نشود که بازتابی منفی در بین جامعه پزشکی بدنبال داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش مختصری که پس از یک دهه در تعرفه ها ایجاد شده، افزود: تعرفه های اعلام شده از سوی هیات وزیران به گونه ای است که مورد رضایت جامعه پزشکی نیست و به نظرات کارشناسی سازمان نظام پزشکی در این زمینه توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه دولتها فکر می کنند که پزشکان بسیار متمول و ثروتمند هستند، ادامه داد : نباید با چنین دیدی نسبت به جامعه پزشکی آنها را مورد فشار قرار داده  و با هجمه های مختلف علیه پزشکان حیثیت این جامعه را زیر سوال ببریم .

رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با اشاره به اینکه مسئولان در تعیین تعرفه ها باید نگاهی به سایر کشورها داشته باشند، تصریح کرد : دو سال پیش ویزیت پزشک عمومی در ژنو حدود 700 هزار تومان بود و این مبلغ به گونه ای تعیین شده که هیچ نوع رابطه مالی بین بیمار و پزشک وجود نداشته باشد.

هاشم زهی با بیان اینکه صنعت بیمه در این زمینه باید قوی تر عمل کند اذعان داشت : چنانچه تعرفه ها عادلانه و منطقی تعیین شود هیچ نوع رابطه مالی بین بیمار و پزشک ایجاد نشده و هم ارائه دهندگان و هم گیرندگان خدمت راضی خواهند بود.