به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز همودیالیز شهرستان شاهرود، اظهار داشت: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر کمک به نظام سلامت است و این وظیفه از بدو تاسیس این جمعیت یعنی ۹۲ سال قبل شکل گرفته است.

به گفته وی جمعیت هلال احمر با همکاری وزارت بهداشت پروژه های بهداشتی و درمانی متعددی را در داخل کشور در دست اقدام دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر به افتتاح مرکز همو دیالیز شاهرود به عنوان یکی از مراکز درمانی مجهز جمعیت هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: برای تجهیز مرکز تخصصی همودیالیز رضویان شهرستان شاهرود حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا در صورت نیاز و عدم ورود بخش خصوصی، انجام فعالیت های بهداشتی و درمانی را عهده دار شود.

توسعه خدمات درمانی در مجتمع درمانی تهرانپارس

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به توسعه و تکمیل پروژه های خدمات درمانی در مجتمع درمانی تهرانپارس، اذعان داشت: توسعه خدمات درمانی در مجتمع درمانی تهرانپارس در دستور کار قرار دارد.

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای ایجاد مراکز جامع سرطان در سراسر کشور خبر داد.

مذاکره با وزارت بهداشت به منظور پذیرش خدمات توانبخشی

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص جداسازی درمان از وزارت بهداشت و نقش نظارتی این وزارتخانه بر نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: طرح جداسازی درمان از وزارت بهداشت در مدت زمان محدود و به سرعت صورت نمیگیرد بلکه بر اساس این طرح وزارت بهداشت، روند درمان را به بیمارستان‌های هیات امنایی و بخش های مکمل و خصوصی واگذار می کند؛ جمعیت هلال احمر هم این آمادگی را دارد تا در بخش هایی که توانایی فعالیت و ارائه خدمات داشته باشد، به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازد.

دکتر ضیائی به پذیرش ارائه خدمات توانبخشی و همودیالیز در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در حال برنامه ریزی برای اخذ مجوز ۸ مرکز دیگر در استان های مختلف کشور هستیم و طرحی تهیه شده که براساس آن ارائه تمامی خدمات دیالیزی را به عهده بگیریم و در این زمینه در حال مذاکره با وزارت بهداشت هستیم تا خدمات را در قالب بسته خدمات سلامت به جمعیت هلال احمر واگذار شود و وزارت بهداشت بر این کار نظارت کند.

نیاز به ۱۵۰ پایگاه برای اجرای طرح اورژانس هوایی در سراسر کشور

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه این جعیت در حال حاضر در مقوله امداد هوایی کشور فعال است، افزود: جمعیت هلال احمر در حال برنامه ریزی برای تهیه یک بالگرد برای هر استان است؛ اما تهیه این تعداد بالگرد به آسانی ممکن نیست از طرفی برای اجرای اورژانس هوایی باید۵۰ بالگرد در اختیار داشته باشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر،به گفته دکتر ضیائی برای اجرای کامل اورژانس هوایی در سراسر کشور نیازمند وجود ۱۵۰ پایگاه در سراسر کشور نیز هستیم.