به گزارش پارس به نقل از فارس سردار علی مؤیدی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به دستگیری فردی 40 ساله با 115 کیلو هروئین در تهران پرداخت و اظهارداشت: متأسفانه فرد دستگیر شده دارای سابقه طولانی که به لحاظ داشتن سابقه در بحث مواد و سلاح به حبس ابد محکوم شده بود و معلوم نیست با چه ترفندی از زندان آزاد شده و مجدداً به چرخه حمل و ترانزیت مواد مبادرت کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان این مطلب که انتظار می‌رود که فردی که تحت عنوان مجرم خاص دستگیر می‌شود و به دستگاه قضایی تحویل داده می‌شود تا پایان وقت مقرر و مجازات و حکم صادر شده در فضای مورد نظر نگهداری شود، گفت: این فرد 2 ماه پیش با یک میلیارد وثیقه آزاد شد و بلافاصله به امر حمل و ترانزیت مواد مخدر وارد شد که چند روز قبل با 115 کیلو هروئین در تهران به همراه برادرش دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که با این افراد آنگونه که در قانون و مقررات بیان شده و باید برخورد شود، انجام نمی‌شود و این افراد از این فرصت‌ها سوء استفاده می‌کنند چرا که همین فرد دستگیر شده در همین دو ماه صاحب اموال قابل توجهی در تهران شد و چند دستگاه خودروی خارجی و مدل بالا نیز از این فرد بی‌سواد کشف و ضبط شد.

وی افزود: این فرد 40 ساله که یک برادرش در زندان است در هنگام دستگیری با برادر دیگرش بوده و تاکنون 4 منزل در نقاط بالای شهر تهران و همچنین چند باغ در اطراف تهران تملک کرده.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهارداشت: انتظار داریم با این افراد همانگونه که در قانون انتظار داریم برخورد شود چرا که سهل‌انگاری به مصلحت دستگاه‌ها نیست.

سردار مؤیدی در ادامه نشست خبری به آئین دادرسی کیفری جدید که 2 روز است اجرایی شده است اشاره و اظهارداشت: بنده به عنوان فردی که 30 سال در امر مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارم هشدارهای لازم را داده‌ام و عرض کرده‌ام که این آئین دادرسی جدید نه تنها برابر خواسته‌های مردم که خواستار تشدید در امر مبارزه هستند نیز نمی‌باشد و نه سیاستهای کلی نظام را در بر می‌گیرد و امیدوارم هرچه زودتر مسئولین مربوطه این موضوع را بررسی کرده و تجدید نظر کنند چرا که نگرانی‌های زیادی در حوزه قضات و پلیس ایجاد شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: آئین دادرسی کیفری جدید فرصتی برای قاچاقچیان فراهم کرده که به راحتی راه فرار از مجازات و قانون برایشان ایجاد شده و این آئین نه تنها در امر مبارزه کمک نمی‌کند بلکه چالش و مانع بزرگی در امر مبارزه با مواد مخدر بوده است و در طول 35 سال بعد از انقلاب تاکنون چنین فرصتی برای قاچاقچیان فراهم نشده بود.

وی به حذف ماده 32 قانون مبارزه با مواد مخدر از آئین دادرسی کیفری جدید اشاره کرد و گفت: در آئین دادرسی کیفری جدید، مسئول رسیدگی در جرائم مواد مخدر عوض شده است.

سردار مؤیدی به همکاری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در عرصه بین‌الملل پرداخت و گفت: علاوه بر همکاری با پلیس امارات که به دستگیری «ر-ح» پرداخت، پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران همکاری دیگری با پلیس کشور قطر داشته و در هفته قبل یک شبکه شناسایی و متلاشی شد و مقدار قابل توجهی مواد از افراد این شبکه که هم ایرانی و هم قطری بودند کشف و ضبط شد.

وی به همکاری دیگری با کشور ترکیه اشاره کرده و گفت: در راستای همکاری بین‌المللی، شبکه‌ای در این کشور شناسایی و دستگیر شد که در صورت تکمیل، اطلاع‌رسانی خواهد شد.