به گزارش پارس به نقل از بلدیه ساخت دومین برج مرتفع پایتخت در خیابان 8 متری در حالی برای ساکنان محله به دلیل مشکلات ترافیکی درد سرساز شده است که مدیران شهری وعده حل مشکل منطقه را با خرید فضای 10 متری از سفارت روسیه را می دهند. به گفته اهالی محله مطابق با ضوابط طرح تفصیلی جدید حداکثر تراکم ساختمانی مجاز برای این محدوده 7طبقه است.
به گزارش بلدیه، درست همان روزهایی که ترک های خیابان ایران زمین به دلیل ریزش گودی 30 متری به مهم ترین خبر روز رسانه های پایتخت تبدیل شده بود کمی آن سو تر ورودی خیابان فرشته کلنگ دومین برج مرتفع پایتخت بر زمین زده شد. برجی 57 طبقه که حالا از آن به عنوان مجتمعی چندمنظوره یاد می کنند. اولین جستجوی اینترنتی از هویت پروژه ای ساختمانی که به عنوان دومین برج بلند پایتخت بر سر زبان ها افتاده حکایت از یک مجتمع چند منظوره دارد که طبق گفته مجریان پروژه طرح  اولیه آن توسط زاها حدید ، معمار مشهور معاصر تهیه شده است. این پروژه در سال 91 در زمینی به مساحت 4574 با زیربنایی بالغ بر 110000 متر مربع و ارتفاع 230 متر و در 57 طبقه در دست اجرا است. به گفته طراحان این پروژه 30 طبقه از این ساختمان مرتفع به ساخت هتل اختصاص پیدا می کند و مابقی طبقات شامل خدمات مختلفی همچون واحدهای تجاری-اداری، مراکز تفریحی و رستوران، پارکینگ و فروشگاه های صنایع دستی و سالن های کنفرانس است. پیش بینی شده که این پروژه در سال 1397 تکمیل شود. اما ساکنان و اهالی خیابان فرشته روایت دیگری از روند ساخت پروژه دارند. هتل برج فرشته که سومین برج بلند محدوده خیابان فرشته محسوب می شود هم اکنون در مرحله اولیه به گودی 70 متری بدل شده که روند اجرایی آن به نظر می رسد بدون تهیه پیوست های ترافیکی ادامه می یابد. یکی از اهالی این خیابان در گفت و گو با بلدیه می گوید: گود پروژه هتل فرشته از سمت خیابان مهدیه گودی با عمق 70 متر به نظر می رسد در مرحله اولیه گودبرداری در حالی مطابق با ضوابط شهرداری پروژه ساختمانی تنها مجوز دارند تا محدود کوچکی از پیاده رو حریم بندی کنند این پروژه نه تنها تمام پیاده رو بلکه بخشی از خیابان 8 متری فرشته را هم تصرف کرده است. این روند که با اعتراض جمعی از اهالی محل همراه شده بود با پاسخی از سوی مدیران شهری منطقه رو به رو نشد حتی بعد از مدتی تابلوی شناسنامه ساختمان که بیانگر ساخت برجی 47 طبقه بود برداشته شد. این در حالی بود که در نقشه ها تعداد طبقات 57 طبقه ثبت شده بود.
او می گوید بعد از مدتی با اعتراض دوباره اهالی شناسنامه ساختمان مجددا نصب شد. او با بیان اینکه با توجه به عرض معبر خیابان که فقط 8 متر است حداکثر تراکم ساختمانی صادر 7 طبقه برای این محدوده است، ادامه می دهد: متاسفانه یکی از مهم ترین معضلاتی که ساخت این پروژه برای اهالی محله ایجاد کرده معضل ترافیکی است چراکه ورودی مدرس به خیابان فرشته در تمام ساعات روز به یک لاین باریک محدود شده و بار ترافیکی منطقه افزایش پیدا کرده است.
این ساکن محله نقل می کند اعتراض اخیر اهالی با پاسخ جدیدی از سوی مسوولان مواجه شده است. به گفته زمزمه هایی شنیده می شود که شهرداری عنوان کرده برای رفع مشکل منطقه 10 متر از باغ سفارت روسیه در ازای واگذاری تعدادی ساختمان در شهر خریداری کرده تا عرض خیابان را به 18 متر افزایش دهد!
نکته دیگری که موجب تعجب اهالی محل شده این است که این پروژه ساختمانی در زمینی که باغ ویلا بوده با سطح اشغال بیش از 60 درصد در حال ساخت است. برخی دیگر از اهالی محل می گویند اگرچه در ظاهر عنوان می شود این برج به ساخت هتل و کاربری تجاری –اداری تعلق دارد اما درون پروژه واحدهای 70 متری مسکونی نیز تعبیه شده  ومجریان پروژه مدعی هستند بعد از مدتی بخشی از کاربری برج به مسکونی تغییر پیدا خواهد کرد.
به گزارش بلدیه اعتراضات مکرر اهالی محل که این روزها به گوش اعضای پارلمان محلی پایتخت رسیده منجر به شروع تحقیقات کمیسیون شهرسازی و معماری شورا شده است. از سویی دیگر برخی از مسوولان در سازمان نظام مهندسی معتقدند 24 طبقه این پروژه ساختمانی مازاد بر استاندارد اجازه ساخت دریافت کرده است. نکته دیگر آنکه چگونگی صدور مجوز ساخت این پروژه از سوی مدیریت شهری پایتخت در خیابانی 8 متری است که با دفاعیه مدیریت شهری برای ساخت هتل های مورد نیاز برای پایتخت پاسخ داده می شود.