به گزارش پارس به نقل از همشهری آنلاین لوسی تانگ ۱۳ ساله بود که اولین نشانه‌های نارکولپسی یا خواب‌بارگی را در خود مشاهده‌ کرد: وی ناگهان به خواب می‌رفت اما خانواده‌اش خواب‌آلودگی او را یکی از عوارض سن نوجوانی‌اش می‌دیدند.
براساس گزارش گاردين، خانواده لوسي تنها زماني نسبت به رفتارهاي او واكنش نشان دادند كه وي بدون هيچ پيش‌زمينه‌اي ناگهان به خواب مي‌رفت يادر هنگام خنده شديد، سرش به جلو پرتاب مي‌شد. پزشكان دليل رفتارهاي عجيب او را ابتلا به ناركولپسي اعلام كردند، اختلالي كه تانگ در نهايت متوجه شد در اثر تزريق واكسن آنفلوآنزاي خوكي پاندرميكس در سال 2009 به آن مبتلا شده‌است.

دولت بريتانيا پيش از اين نيز به عوارض جانبي نادري از واكسن آنفولانزاي خوكي پي برده‌بود،‌ واكسني كه طي سال‌هاي 2009 تا 2010 به بيش از 6 ميليون انگليسي تزريق شد. اما وزارت كار درخواست خسارت 80 فردي كه از عوارض جانبي اين دارو در عذابند،‌از جمله تانگ را به بهانه شديد نبودن اين عوارض رد كرده‌است.

تانگ كه اكنون 18 ساله‌است، با ناعادلانه خواندن رويكرد دولت نسبت به بيماري‌اش مي‌گويد اين اختلال زندگي‌اش را به شدت تحت تاثير خود قرار داده و متحول ساخته‌است. وي مي‌گويد به صورت ميانگين چهل بار در روز به خواب مي‌رود: گاه در ميان مكالمه‌اي براي چند ثانيه به خواب مي‌رود، و گاه خوابش طولاني‌تر از چند ثانيه مي‌شود. وي همچنين به اختلال ديگري به نام كاتاپلكسي مبتلا شده‌است: از دست رفتن كنترل ماهيچه‌هاي بدن پس از تحريك احساسي شديد مانند شادي يا شگفت‌زدگي. 

اين اختلال نيز براي عوارض ناراحت‌كننده‌اي داشته‌است و باعث شده كه تانگ بارها در حين پايين آمدن از پله‌ها يا از روي صندلي به زمين بيافتد. وي مي‌گويد گاه گردنش به اندازه‌اي به عقب يا جلو مي‌افتد كه نفس كشيدن برايش دشوار مي‌شود. 

به واسطه ابتلا به اين عوارض، مطالعه كردن و رانندگي نيز براي تانگ به كارهايي دشوار تبديل شده‌است و وي براي به پايان رساندن آزموني كه در حالت عادي يك ساعت و 45 دقيقه زمان نياز دارد، پنج ساعت و نيم زمان صرف مي‌كند زيرا در نيمه‌هاي آزمون به خواب مي‌رود و پس از بيدار شدن دوباره بايد پرسش‌ها را از ابتدا مرور كند.

ناروكلوپسي در اثر نابود شدن 701 هزار نورون در هيپوتالاموس مغز ايجاد مي‌شود كه مسئوليت توليد هورمون هشياري اوركسين را به عهده دارد. بدون اين هورمون انسان به صورت مداوم در آستانه خوابيدن قرار مي‌گيرد. دليل مرگ نورون‌ها در اين بيماري مشخص نيست اما دانشمندان معتقدند سيستم ايمني بدن فرد عامل اصلي ابتلا به اين بيماري است و معمولا عفونتي مانند آنفولانزا محرك اصلي سيستم ايمني بدن براي از بين بردون نورون‌ها است.

دانشمندان احتمال مي‌دهند واكسن پاندرميكس در بدن برخي واكنشي را ايجاد مي‌كند كه موجب گيج شدن سلول‌هاي سيستم ايمني بدن مي‌شود و اين سيستم پروتئين‌هاي H1N1 را با سلول‌هاي اوركسين اشتباه گرفته و آنها را نابود مي‌كنند. اين بيماري را مي‌توان با تركيبي از داروهاي قوي خواب‌آور و محرك‌ها در طول شبانه‌روز كنترل كرد.