به گزارش پارس به نقل از آنا در مراسم روز جهانی اهدا کنندگان خون پنج تن از خیرین از جمله محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، حسین هدایتی سرمایه‌دار و مدیر ورزشی، جهانگیر احمدی عضو شورای عالی انتقال خون ایران، رجبی معمار مدیر سابق شبکه 5 و مشاور وزیر نیرو و همچنین میثم زمان آبادی سخنگوی سابق فدراسیون فوتبال برای افتتاح 5 مرکز بزرگ ویژه انتقال خون تهران اعلام آمادگی کردند.
همچنین حسین هدایتی با اهداء مبلغ یک میلیارد تومان برای احداث مراکز انتقال خون در تهران به عنوان مسئول مجمع خیرین انتقال خون منصوب شد و مقرر شد اولین جلسه شورای مجمع خیرین انتقال خون ایران دوشنبه 25 خرداد ماه در ساعت 12 برنامه ها و مسیر حرکت خود را مشخص کند.
در این مراسم هدایتی عنوان کرد: من به عنوان یک کارگر می‌توانم برای شکل‌گیری این مراکز تدارکات و مهمات لازم را تهیه کنم و قول می‌دهم این مرکز به زودی راه‌اندازی شود.
پور فتح الله نیز گفت: همه امکانات و بستر لازم را در اختیار این عزیزان قرار خواهم داد زیرا مراکز اهدای خون فعلی مراکز مناسبی نیست و امیدواریم در آینده مراکز وی آی پی سنتر را احداث کنیم.
جهانگیر احمدی با انتقاد از هزینه کرد خیرین در باشگاه‌های ورزشی از خیرین واقعی خواست به جای خرید باشگاه‌های ورزشی استقلال و پرسپولیس به انتقال خون و پروسه درمان مردم توجه کنند زیرا کمک به نیازمندان خون و فرآورده های خونی بسیار ضروری است.
وی همچنین از اهدا کنندگان و پرسنل بی نظیر سازمان انتقال خون تشکر کرد و گفت: خدمات پرسنل اهداء خون به اهدا کنندگان و مردم بی نظیر است و هیچ موسسه‌ای در وزارت بهداشت به اندازه سازمان انتقال خون فعالیت نمی‌کند و همچنین مورد بی‌مهری وزارت بهداشت قرار نمی‌گیرد. بنابراین امیدواریم در آینده وزارت بهداشت توجه بیشتری به سازمان انتقال خون داشته باشد.