به گزارش پارس به نقل از تسنیم مسعود ثقفی درپاسخ به این پرسش که شرایط ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس هیئت امنایی به چه صورت است،‌ اظهار داشت:‌ مدارس هئیت امنایی برای ثبت نام از دانش‌آموزان اجازه برگزاری آزمون و شرط معدل را ندارند و محدوده جغرافیایی شرط ثبت نام در این مدارس است. این مدارس برای تامین هزینه‌ها باید از مشارکت هیئت امنا استفاده کنند و تکیه آنها بر کمک‌ مالی خانواده‌ها نباشد در هیئت امنای این مدارس افرادی همچون خیران مدرسه ساز یا نهادهای اجتماعی همچون شهرداری‌ها حضور دارند.

وی افزود:‌ مدارس هیئت امنایی برای برگزاری فوق برنامه باید آن را به تایید هیئت امنا برسانند خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه باید خارج از برنامه رسمی مدرسه باشد و شرکت دانش‌آموزان در این فوق برنامه‌ها اختیاری است.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد:‌ دریافت هزینه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه در هنگام ثبت نام در مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد مطابق دستورالعمل‌ها بلامانع است اما مدارس دولتی در هنگام ثبت نام اجازه دریافت هزینه‌ای به جز هزینه کتاب و بیمه را ندارند و کمک‌های مردمی به مدارس نیز بعد از مهر ماه باید باشد و جنبه اختیاری بودن رعایت شود.
ثقفی با اشاره به اینکه ثبت نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد آغاز شده است، گفت:‌دانش آموزان کلاس اولی برای ثبت نام در مدارس باید به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند که فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت شهر تهران در 5 منطقه آموزش و پرورش از روز گذشته آغاز شد و فعالیت سایر پایگاه‌ها نیز از اول تیر آغاز می‌شود. ثبت نام سایر دانش آموزان نیز پس از پایان امتحانات آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد که برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی و هفتم نیاز به حضور والدین است و ثبت نام دانش آموزان در میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین ندارد.
وی افزود: خانواده‌ها مشکلات خود را درخصوص ثبت‌نام به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات که در تمام مناطق آموزش و پرورش شهر تهران فعال است، منعکس کنند شماره تماس 09121540640 نیز آماده دریافت شکایات مردمی است.