به گزارش پارس به نقل از ایسنا محمد رسول مصائبی با بیان اینکه ظرفیت تولید نشاسته و گلوکز مورد نیاز داخل وجود دارد، اظهار کرد: این واردات موجب ایجاد اختلال در بازار و تعطیلی برخی از واحدهای تولید شده است. 
  
وی افزود: انجمن در حال پیگیری افزایش تعرفه واردات از طریق سازمان توسعه تجارت است، چراکه در صورت افزایش تعرفه مشکلات ذکر شده برطرف می‌شود. 
  
دبیر انجمن صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات آن ادامه داد: علی‌رغم این‌که گلوکز، قند مایع محسوب می‌شود و مورد تایید سازمان استاندارد است همچون قند و شکر معافیت بر ارزش افزوده ندارد و واردات بی‌رویه در این صنعت موجب آسیب به بدنه تولید شده است. 
  
مصائبی با اشاره به اهمیت گلوکز در صنایع غذایی گفت: گلوکز به عنوان قند مایع و جایگزین قند و شکر محسوب می‌شود و تاکنون پیگیری‌هایی را از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برای معافیت مالی این محصول انجام داده‌ایم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. 
  
دبیر انجمن صنایع گلوکز، نشاسته و مشتقات آن با بیان این‌که در اکثر کشور‌های پیشرفته گلوکز جزو ثابت سبد غذایی خانوار محسوب می‌شود، اظهار کرد: باید در ایران نیز استفاده از گلوکز به جای قند و شکر فرهنگ‌سازی شود. 
  
وی میزان تولید نشاسته و گلوکز در سال گذشته را حدود 450 هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان 10 درصد آن به کشور‌های منطقه آسیای میانه صادر شده است.