به گزارش پارس به نقل از فارس محمدآقاجانی در حاشیه چهارمین همایش کشوری ارتقای مدیریت اطلاعات سلامت گفت: برنامه‌ای که وزارت بهداشت دنبال می‌کند، استمرار برنامه‌های طرح تحول سلامت در سال گذشته و حفظ دستاوردهای آن است.

وی ادامه داد: در حوزه درمان 8 برنامه اجرا کردیم و به دنبال آن هستیم به این برنامه‌ها استمرار و عمق بیشتری بدهیم، البته برنامه‌های جدیدی طراحی شده که اگر منابعش تأمین شود به مرور اجرایی خواهد شد.

آقاجانی گفت: برنامه‌های جدید در حوزه درمان، بهداشت و آموزش است. در حوزه درمان علاوه بر استمرار برنامه‌های گذشته، استقرار نظام ملی درمان بیماری‌ها به ویژه برای چهار بیماری مهلک در کشور که شامل سکته‌های قلبی، مغزی، سرطان و حوادث است، اجرا می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت در مورد زمان ویزیت در مطب‌ها، گفت: استاندارد زمان ویزیت در مطب‌ها در مصوبه ابلاغی تعرفه‌های درمانی سال 94 از سوی دولت اعلام شده که برای پزشک عمومی 15 دقیقه، متخصص 20 دقیقه، فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشک 30 دقیقه است.

وی ادامه داد: البته برنامه‌هایی در وزارت بهداشت برای دانشگاه های مناطق کمتر توسعه‌یافته داریم که تعداد پزشک و متخصص کافی ندارند و نباید صف انتظار ایجاد شود، بنابراین گاهی مجبوریم در مراکز دولتی و در بیمارستان‌های مناطق محروم برای دسترسی بهتر مردم، قدری از استاندارد زمان ویزیت عبور کنیم تا نوبت‌های طولانی رخ ندهد.

آقاجانی گفت: به دلیل مشکلات و کمبودها مجبور به تعدیل این زمان هستیم، البته امیدواریم با راه‌اندازی 250 کلینیک ویژه و 6 هزار و 600 مطب در مجموعه بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها بخشی از کمبود نیروی تخصصی را برطرف کنیم که این موضوع، ما را در حمایت از بیماران و نزدیک شدن به استانداردها کمک می‌کند.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: حق شکایت برای بیماران در این زمینه محفوظ است، اگر احساس کنند که به آنان بی‌توجهی شده و پزشک به قدر کافی برای معاینه و تشخیص وقت نگذاشته، می‌توانند از طریق نظام‌پزشکی و معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها آن را پیگیری کنند.