به گزارش پارس، منصور شیرمحمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که انجام هرگونه مداخلات درمانی در آرایشگاهها ممنوع است لذا با متخلفان از این امر برخورد جدی صورت می گیرد.

وی گفت: برداشتن خال و زگیل، لایه برداری پوست، ارائه رژیمهای چاقی و لاغری، ماساژ درمانی، لیزر، تزریق بوتاکس و کاشت مو از جمله مداخلات درمانی است که در برخی آرایشگاههای زنانه و مردانه انجام می شود.

کارشناس شکایات واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه و گذاشتن لنز در آرایشگاهها را نیز تخلف عنوان و بیان کرد: آرایشگران حق ارائه لنز را ندارند لذا هرگونه لنز در آرایشگاهها جمع آوری شده و با متخلفان برخورد می شود.

وی افزود: از سوی دیگر ماساژ درمانی نیز در حیطه فعالیت مجاز آرایشگاهها نیست و ماساژ ورزشی نیز باید با اخذ مجوز از هیات پزشکی و ورزشی صورت گیرد.

شیرمحمدی همچنین با اشاره به گزارشهای رسیده پیرامون استفاده از ماده ای با عنوان 'معجون بیرجندی' در برخی از آرایشگاهها گفت: استفاده از مواد مخدر صنعتی در آرایشگاهها برای رژیمهای چاقی ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می شود.

وی ادامه داد:هفته پیش دو آرایشگاه در مشهد به دلیل انجام مداخلات درمانی پلمپ شدند.

کارشناس شکایات واحد نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی انجام خالکوبی(تاتو) در آرایشگاهها نیز گفت: با توجه به نیاز جامعه انجام این امور زیبایی در برخی آرایشگاهها که شرایط محیطی، فضای فیزیکی و تخصص لازم را دارند مجاز خواهد شد.

هم اکنون دو هزار و 600 آرایشگاه بانوان در سطح مشهد فعالیت دارند که طبق گزارش اتحادیه صنف آرایشگران مشهد دو هزار مورد از این تعداد پروانه کسب داشته اما حدود 600 آرایشگاه بدون پروانه فعالیت می کنند.