به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران سرهنگ"تورج كاظمی" رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور در حاشیه بازدید وزیر کشور از پلیس فتا ناجا درباره سوء استفاده های سایت های اینترنتی همسریابی و دوست یابی از کاربران، اظهارداشت: مجرمان در پوشش راه اندازی این گونه سایت ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می کنند ؛ لذا به شهروندان توصیه می شود حتی الامكان از مراجعه به سایت های غیر معتبر و نیز پرداخت وجوه و تبادل مالی جداً خودداری کنند. 

وی از کاربران خواست: هنگام پرداخت های الکترونیکی، آدرس های اینترنتی درگاه های بانکی را کنترل نمایند و به نام "وب سایت" باز شده به عنوان درگاه بانك مورد نظر و همچنین به آدرس HTTPS:// در ابتدای نام سایت مزبور دقت كافی داشته باشند .  

این مقام مسوول در ادامه از شناسایی یك سایت غیر قانونی همسر یابی با انجام كارهای تخصصی و فنی پلیس فتا خبر داد و گفت :متهم با این ترفند كاربران را به صفحات درگاه جعلی بانك راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار نفر متقاضی ازدواج را به سرقت برده است .

سرهنگ كاظمی با اشاره به دستگیری متهم؛ مبلغ كلاهبرداری شده را تا كنون چند صد میلیون تومان اعلام كرد و گفت: پرونده جهت شناسایی مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی در دست بررسی و پی گیری نهایی است. 

رییس مركز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته در خاتمه بیان داشت : هموطنان عزیز می توانند در صورت مواجهه با موارد مشكوك، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند تا ماموران بتوانند سریعا با كلاهبرداران و ناامن كنندگان فضای مجازی برخوردهای لازم را داشته باشند .