به گزارش پارس ؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با ایرنا ضمن اعلام در دستور کار بودن استفساریه لغو بخشنامه دولت در خصوص حذف اضافه کاری از کسورات بازنشستگی کارمندان دولت، اظهار کرد: استفساریه تهیه شده پس از آنکه یک فوریت آن در صحن علنی مجلس رای آورد به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع و در این کمیسیون هم به اتفاق آرا تصویب شد.

وی ادامه داد: این استفساریه قرار است برای تایید نهایی در صحن علنی مجلس به رای گذاشه شود تا با رای دوباره نمایندگان به آن، به شورای نگهبان ارجاع شود و در صورت تایید این شورا بخشنامه مربوطه کان لم یکن می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: اجرای این بخشنامه ظلم در حق کسانی است که ۲۷ سال از اضافه کاریشان حق بیمه کسر شده و در این دو سه سال آخر خدمت که کسر نمی شود حقوق بازنشستگی شان به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ادامه روند مذکور و ملغی کردن بخشنامه دولت حقوق کارمندان از بین نرود.

به گزارش ایرنا، بخشنامه ۵۲۷۱/۹۳/۲۰۰ جانشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری ابلاغ شده در ۱۷ تیر ماه ۹۳ که از شهریور ماه اجرا شده به علت حذف اضافه کاری از کسورات ایام بازنشستگی کارمندان دولت تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی سبب کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی حقوق آنان در هنگام بازنشستگی می شود.

در این بخشنامه اشاره ای به چگونگی بازگرداندن حق بیمه ای که کارکنان دولت در دوران خدمت خود بابت اضافه کارشان پرداخت کرده اند و یا تاثیر آن در مقرری بازنشستگی نشده است.