به گزارش پارس به نقل از ایرنا، محمود گلزاری روز سه شنبه در جمع کارکنان و استادان دانشگاه کاشان با بیان اینکه این رقم حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور است، افزود: پیشنهاداتی از سوی این وزارتخانه ارائه شده تا رده سنی جوانان از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۵ تا ۳۵ سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد که بین ۲۹ تا ۳۵ سال قرار دارند فاقد شغل و مسکن هستند، یا ازدواج نکرده اند و وارد چرخه مسوولیت اجتماعی نشده اند.

گلزاری خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱ میلیون نفر از جمعیت جوان کشور یعنی حدود شش میلیون پسر و چهار تا پنج میلیون دختر رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال مجرد هستند.

وی در خصوص تاخیر ازدواج جوانان نیز گفت: میانگین سن ازدواج در پسرها ۲۹ و در دختران ۲۶ سال است و این رقم در برخی نقاط تهران در سال ۹۳ برای پسران ۳۲ و برای دختران ۲۹ سال بوده است.

وی بیکاری، ترس از ازدواج، بی اعتمادی، اعتیاد، مسوولیت ناپذیری و بی انگیزگی به ازدواج را از جمله دلایل جوانان برای دیر ازدواج کردن بیان کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: یک سوم از متاهلین جوان در نظرسنجی اعلام کرده اند که تمایلی به داشتن فرزند ندارند.

وی همچنین ادغام سازمان تربیبت بدنی و سازمان ملی جوانان را در دولت گذشته کاری اشتباه دانست و گفت: برنامه هایی در دست اقدام داریم که این دو سازمان دوباره از هم تفکیک شوند.

وی جوانان را سرمایه و ذخیره های کشور دانست و تاکید کرد: نگاه به جوانان باید از جوان فریبی و جوان هراسی تغییر کند، زیرا جوان هراسی و جوان فریبی باعث انزوا و گوشه گیری جوانان برای حضور در مسایل و امور کشور می شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: نباید جوانان را افرادی طغیانگر و عصیانگر بدانیم، بلکه باید راستگویی و صداقت آنها را ملاک ارزشیابی قرار دهیم.

وی با تاکید بر نگهداشتن حرمت و کرامت جوانان، به استادان توصیه کرد: خطاهای جوانان را نادیده بگیرند و با آبروی آنها بازی نکنند.

به گفته وی باید دبیران مدارس و استادان دانشگاه ها که بیشترین ارتباط را با جوانان دارند، آنان را درک و دوست داشته باشند، قهر و تندی جوانان را به دل نگیرند و با محبت، مهربانی و تواضع با آنان برخورد کنند.

گلزاری همچنین بیکاری، اعتیاد، اشتغال و طلاق را از جمله مشکلات و آسیب های اجتماعی پیش روی جوانان عنوان کرد و افزود: برای برطرف کردن این آسیب ها باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.