به گزارش پارس به نقل از ایرنا ؛ محمد ناظمی اردکانی روز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه این سازمان با فرامرز خاکبازیان مدیرعامل چاپخانه دولتی ایران افزود: یکی از برنامه های پنجم توسعه در سازمان ثبت احوال کشور صدور کارت هوشمند ملی برای مردم است که به همین منظور اقدامات لازم و زیرساخت های این فعالیت در کشور فراهم شده است.

وی با بیان این که با امضای تفاهمنامه امروز، این چاپخانه دولتی بدنه کارت هوشمند ملی برای 17 میلیون ایرانی را تهیه می کند، افزود: تاکنون بدنه کارت هوشمند ملی از خارج کشور تهیه می شد که امروز با امضای این تفاهمنامه به جز تراشه یا حافظه کارت، بدنه کارت در داخل کشور تولید می شود.

ناظمی اردکانی با بیان این که تاکنون 5 میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است، افزود: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید داخل، از دو سال پیش مذاکراتی برای صدور کارت هوشمند ملی با استفاده از تولید داخل انجام شده که خوشبختانه امروز با امضای این تفاهمنامه به نتیجه مطلوبی برای استفاده از تولیدات داخل رسیده ایم.

** کاهش 30 درصدی هزینه ها و افزایش امنیت کارت

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: انعقاد قرارداد با چاپخانه دولتی علاوه بر کاهش 30 درصدی هزینه ها، افزایش امنیت کارت را نیز به دنبال دارد.

ناظمی اردکانی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده 60 میلیون نفر از مردم ایران نیازمند کارت هوشمند ملی هستند که امیدواریم تا پایان سال 95 همه این افراد صاحب کارت شوند.

وی ادامه داد: مردم تاکنون 15 هزار تومان برای صدور کارت هوشمند ملی پرداخت می کردند اما در قانون بودجه سال جاری این رقم به 17 هزار و 200 تومان رسیده است.

ناظمی اردکانی با بیان این که در سال 94 بودجه لازم برای کارت هوشمند ملی در کشور پیش بینی شده است، گفت: ما برای این موضوع مشکل اعتباری نداریم و امیدواریم در بودجه سال 95 نیز اعتبار لازم تخصیص داده شود.