به گزارش پارس به نقل از سپاه نیوز، قاسم تقی‌پور با اشاره به عملیات کشف و نابودی مزارع خشخاش در اطراف کازرون اظهار داشت: با گشت‌زنی نیروهای سپاه و بسیج و طبق گزارش‌های مردمی در اطراف روستای قلعه سید کازرون موفق به شناسایی پنج نقطه کشت خشخاش شدیم که یکی در منزل و بقیه در مزارع گندم بود.

وی از کشف و نابودی ۳۴۰ بوته خشخاش در این عملیات خبر داد و افزود: در این عملیات ضربتی عامل کشت نیز دستگیر شد.

مسئول اطلاعات سپاه ناحیه کازرون همچنین از شناسایی ۱۰ نقطه کشت خشخاش در کوه‌ها و اراضی ملی اطراف شاه صالح، سلبیز و خنگ سبز در مرز مشترک بین کازرون و ممسنی خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات نیز توسط نیروهای ویژه سپاه کازرون و گزارش‌های مردمی حدود ۲۵ هزار بوته کشف و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر امحا شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: عاملان آن نیز شناسایی شده و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند و از آنها یک اسلحه شکاری دست‌ساز نیز کشف شده است.

وی با تقدیر از همکاری خوب و جدی پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، نماینده بخشداری و اداره جهاد کشاورزی گفت: طبق سال‌های گذشته در فصل برداشت خشخاش نیروهای ما در اطراف این شهرستان به گشت‌زنی برای شناسایی مکان‌های سابقه‌دار می‌پردازند.

مسئول اطلاعات سپاه ناحیه کازرون همچنین از دستگیری سرشبکه شرکت‌های هرمی در کازرون در سال ۸۸ خبر داد و افزود: در اواخر سال گذشته نیز گزارش‌هایی از سوی شهروندان مبنی بر فعالیت چند شرکت هرمی در شهرستان کازرون به ما رسید.

تقی‌پور اضافه کرد: متوجه شدیم که این شرکت قصد برگزاری جلسه با مسئول این شرکت‌ها در ایران را دارد که با همکاری مردم، زمان و مکان جلسه را شناسایی کردیم که در این عملیات موفق به دستگیری مسئول اصلی شرکت‌های هرمی در ایران و سرشبکه این شرکت‌ها در کازرون شدیم.

وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده تحویل مقامات قضایی شده و همچنان پرونده درحال بررسی است، گفت: این دو نفر حدود ۶۰ شرکت را با این نیت تاسیس و با اغفال مردم سرمایه‌گذاری‌هایی کرده بودند.