به گزارش پارس به نقل از تابناک، "براس روبین" دادستان شهر مارسی فرانسه در کنفرانس خبری درباره حادثه سقوط هواپیمای ایرباس A320 به توضیحاتی پرداخت و پرده از حقایقی برداشت که بررسی سقوط این هواپیما را وارد فاز جدیدی خواهد کرد.


گفتنی است در این هواپیما، «میلاد حجت‌الاسلامی» و «حسین جوادی» دو تن از خبرنگاران ورزشی کشورمان هم حضور داشتند که جان به جان آفرین تسلیم کردند. این دو خبرنگار که همراه تیم ملی فوتبال کشورمان عازم اتریش شده بودند تا بازی دوستانه ملی پوشانمان مقابل اتریش (که اموروز، پنج شنبه ششم فروردین برگزار خواهد شد) را گزارش کنند، راهی بارسلونای اسپانیا شده بودند تا پس از پوشش دیدار ال کلاسیکو برای رسانه‌های خود، به وین بازگردند که در مسیر بازگشت هواپیمای شرکت ژرمن وینگز دچار سانحه شد. سانحه‌ای که اکنون می‌شنویم عمدی و خرابکاری بوده است!
یورونیوز در این باره نوشت: دادستان مارسی در این کنفرانس خبری گفت که کمک خلبان به صورت عمد باعث سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان شده است. وی در این کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر که هنوز جعبه سیاه دوم هواپیما پیدا نشده، گفت که دو خلبان گفت‌وگوی عادی در 20 دقیقه نخست پرواز داشته‌اند.

دادستان مارسی اضافه کرد که کاپیتان اندکی بعد از کمک خلبان می‌خواهد که کنترل هواپیما را به دست بگیرد و پس از آن صدای بسته شدن در کابین خلبان شنیده می‌شود. وی تاکید کرد که کمک خلبان طی اقدامی عمدی هواپیما را در حالت سقوط قرار داد.

روبین گفت که کاپیتان تا زمان سقوط و برخورد هواپیما تلاش داشته وارد کابین خلبان شود و کمک خلبان در زمان سقوط و زمانی که خلبان در کابین را می‌زده، زنده بوده است.

دادستان مارسی گفت که هیچگونه سیگنال درخواست کمکی از هواپیما ارسال نشده و صدای ضبط شده نشان می‌دهد که کاپیتان حتی تا زمان برخورد خیلی محکم تر به در کابین می‌کوبیده است.

وی اضافه کرد که کمک خلبان زمانی که در کابین تنها بوده، اقدام به دستکاری دستورات هواپیما می‌کند و صدای نفس کشیدن وی تا لحظه برخورد شنیده می‌شود. خلبان و خدمه پرواز تا  زمان سقوط تلاش داشتند که در را شکسته و وارد کابین شوند.

دادستان مارسی گفت: برآوردها تا کنون نشان می‌دهد که کمک خلبان به خلبان اجازه بازگشت به کابین را نداده و پس از آن کاهش ارتفاع هواپیما را آغاز کرده است. همه اینها در حالی رخ داده که کمک خلبان تا لحظه برخورد عادی تنفس می‌کرده و از اتفاقی که در حال روی دادن بوده کاملا آگاهی داشته است.

وی افزود: صداهای ضبط شده نشان می‌دهد که مسافران تنها لحظاتی پیش از برخورد اقدام به فریاد و جیغ کشیدن می‌کنند و تا دقیقه آخر از برخورد قریب الوقوع بی اطلاع بودند.

دادستان مارسی گفت که در این مرحله هنوز نمی‌توانیم تایید کنیم که این حادثه اقدامی تروریستی بوده است.