پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بسیاری از والدین با مشکلات زیادی پیرامون متقاعد ساختن کودکان به اهمیت صبحانه مواجهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، مجلۀ آلمانی "الترن" با انتشار نصیحت به والدین، راه های باز کردن اشتهای کودکان را به آن ها می آموزد:

1. مزاج کودکت را بشناس.
کودکان، انتظار دارند که بزرگ ترها برای آن ها احترام قائل شوند. به همین سبب، مادر باید با زیر نظر گرفتن رفتار کودک، زمانِ گرسنه شدنِ او را بشناسد تا بتواند، زمانی به او غذا بدهد که کودک احساس گرسنگی می کند. 
برخی از کودکان پس از بیدار شدن از خواب، نیازمند وقت طولانی برای احساس گرسنگی هستند، اگر کودک تا پیش از ساعت 9 احساس گرسنگی نکرد، تلاش نکن قبل از این ساعت او را وادار به خوردن صبحانه کنی.

2. ببین چطور برادرت بیشتر از تو غذا می خورد.
کارشناسان نصیحت می کنند اگر والدین، گفتنِ چنین جمله متعارفی به کودک را بی نتیجه می یابند، آن را به کار نگیرند و به جای این کار، غذا را نزدیک کودک قرار دهند و به کاری دیگر مشغول شوند تا کودک خسته شود و غذا بخورد.

3. بگذار به تو کمک کند.
آیا به یاد دارید اولین بار چه زمانی غذا پختید؟ همین تجربه را برای کودکتان انجام دهید و او را تشویق کنید تا در پخت غذا به شما کمک کند، بگذارید کودک پنیر را در نان قرار دهد یا برای صبحانه، نان تُست درست کند، یا وقتی بزرگتر شد، سیب را قطعه قطعه کند.

4. احساس استقلال.
کودک، همیشه احساس می کند برای همه کارهایش، برنامه ریزی دارد، به همین دلیل همیشه نیازمند احساس استقلال است، می توانید او را مخیر کنید که مثلا از میان قطعه های سیب یا پرتقال کدام را می خواهد.

5. اهمیت دادن به وقت صبحانه.
صبحانه را فرصتی برای گردهم آمدنِ همه افراد خانواده قرار دهید، گفت و گو دور میز صبحانه برای کودکان سرگرم کننده است و باعث می شود با این جمع هر روزۀ خانوادگی بیشتر ارتباط برقرار کند.