به گزارش پارس به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه هشتم بهمن در نشستی خبری که به منظور اعلام برنامه های این کمیته با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تهران برگزار شد. هدف از تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر را تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در برنامه ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین های گرامیداشت دهه فجر و آشنایی آنان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر، پیش بینی کرد بالغ بر ۳۷ هزار مسجد در این برنامه ها مشارکت کنند. بالغ بر ۳۷ هزار مسجد در اجرای بیش از ده هزار برنامه مراسم و طرح با مشارکت دستگاه های عضو این کمیته، همکاری داشته باشند.

ارباب سلیمانی همچنین به فعالیت حدود ۵ هزار ستاد مردمی با محوریت مساجد برای اجرای این برنامه ها خبر داد و گفت: تقدیر از یکصد ستاد مردمی بعد از دهه فجر برگزاری جشنواره مسجد پایگاه انقلاب در ۱۵ رشته با همکاری ۱۵ استان، برگزاری بالغ بر ۵ هزار نشست تخصصی معرفتی و بصیرتی در سطح مساجد، برگزاری مراسم تجلیل پیمان با ارمان های امام راحل در منزل قدیمی ایشان در خمین و قم، راه اندازی کتابخانه در مساجد مجاور امامزادگان، افتتاح و بهره برداری از مساجد جدید التاسیس، کتابخانه ها، کانون های فرهنگی و هنری، خانه های فرهنگی و دیجیتال و کانون های تخصصی، برگزاری ۴ هزار مراسم در دو هزار مسجد با همکاری اعضای کمیته، اهدای کتاب و تجهیزات و کتاب خانه های مساجد به ارزش یک میلیارد تومان، از جمله این برنامه هاست.

همچنین تشکیل جلسات قرائت قرآن در مساجد سراسر کشور، برگزاری بالغ بر ۵۰۰ یادواره های شهدا در مساجد، برپایی هزار محفل انس با قرآن، مشارکت ۵ هزار روحانی در تبلیغ پیام انقلاب در مناطق محروم، برگزاری سومین جشنواره سرود مساجد روستایی با بخش ویژه امام راحل، برگزاری مطالعات قرآنی «مدهامتان» به میزبانی قم، دیدار با خانواده شهدا انقلاب و تجلیل از آنها و توزیع اقلام تبلیغی در راهپیمایی سراسر کشور، از دیگر برنامه هایی بود که وی به آنها اشاره کرد.